Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie a didaktika aktivit v přírodě /AP/ (PSPP101)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PSPP101 - Teorie a didaktika aktivit v přírodě /AP/, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Přednášky: 1. Teoretické vymezení oblasti aktivit v přírodě. 2. Působení aktivit v přírodě na osobnost člověka a jejich společenský přínos. 3. Význam aktivit v přírodě v programech škol a v programech volného času. 4. Všestranné aplikace aktivit v přírodě (sport, školy, rekreace, terapie, rozvoj). 5. Transfer získaných dovedností a znalostí do školní a pracovní činnosti. 6. Nové profese využívající aktivity, turistiku a sporty v přírodě. 7. Efektivní postupy při učení se novým dovednostem. 8. Souhrnný pohled na získávání zpětných informací o vlivu programů na účastníky. 9. Přehled a zaměření akreditovaných programů využívajících aktivit v přírodě k rekreaci, vzdělávání i výchově. 10. Efektivní metody práce vedoucích a učitelů v programech. 11. Nové směry výchovy a vzdělávání prostřednictvím aktivit v přírodě. Semináře: 1. Orientace v informačních zdrojích a jejich kritické posuzování.Rozbor vybrané odborné statě. 2. Případové studie zabývající se hodnocením vybraných aplikačních programů aktivit v přírodě. 3. Nové technologie a vybavení využívané v aktivitách a sportech v přírodě.

Literatura

Povinná: NEUMAN, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě. 1.vyd. Praha: Portál, 2000. 197 s. VALENTA, J. Učit se být. 2.vyd. Praha: Strom-AISIS, 2003. 89 s. Doporučená: PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 1999. 229 s. GAIR, N.P. Outdoor education. Londo: Cassell, 1997. 204 s. HOPKINS, D., PUTNAM, D. Personal growth through adventure. London: David Fulton, 1993.

Požadavky

Zhodnocení aktivity v průběhu výuky. Písemné zpracování zadané problematiky. Prověřování vybraných znalostí a dovedností formou testů.

Garant

PhDr. Ivana Turčová, Ph.D.