Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Application of Outdoor Sports and Activities in School Curriculum and Leisure Programmes - ERASMUS (PSPP250C)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PSPP250C - Application of Outdoor Sports and Activities in School Curriculum and Leisure Programmes - ERASMUS, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Přednášky1. Současné trendy ve společnosti a rozvoj aktivit v přírodě.2. Odborné organizace zabývající se rozvojem aktivit v přírodě.3. Školy, státní organizace, organizace mládeže, občanská sdružení, cestovní kanceláře, outdoorové firmy v ČR.4. Výchova v přírodě v mateřských, základních, středních a vysokých školách. Výchova v přírodě jako samostatný vyučovací předmět (principy, zásady, metody). 5. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky tělesné výchovy. 6. Využití aplikací (sportů a aktivit v přírodě) na školách v přírodě, blokové výuce a v tématicky zaměřených projektech. 7. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů. 8. Volný čas, aktivity v přírodě a kvalita života.9. Postavení sportů a aktivit v přírodě v aktivitách volného času - srovnání s vyspělými státy.10. Organizace a zařízení nabízející aktivity v přírodě v programech volného času i v mimoškolní výchově.11. Příprava odborníků pro volný čas, právní a bezpečnostní normy pro práci s dětmi. 12. Zvláštnosti procesu učení a výchovy v programech volného času i ve výchově mimo vyučování.atp.Semináře:1. Vyhledávání a zpracování charakteristiky aplikačních a rozvojových programů využívajících aktivity v přírodě k učení a výchově v ČR i v zahraničí.2. Setkání se zástupci různých organizací a občanských sdružení, analýza programu.3. Činnost koordinačních orgánů a zařízení (např. Rada dětí a mládeže, Institut dětí a mládeže).4. Aplikace aktivit v přírodě pro specifické skupiny mládeže, protidrogové programy. Zpracování a vedení krátkodobých programů.5. Střediska pro volný čas a domovy mládeže, programy a mezinárodní srovnání. Důraz na samostatnou práci malých týmů.6. Seznámení se s programy aktivit v přírodě pro starší občany. Příprava a vedení krátkodobých akcí.7. Samostatná orientace v informačních zdrojích z ČR i zahraničí.8. Provedení vlastního průzkumu vztahujícího se k využívání aktivit v přírodě ve volném času různých skupin populace.Cvičení:1. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do všeobecně vzdělávacích předmětů na ZŠ a SŠ.2. Projekty výchovy v přírodě zaměřené na programy škol v přírodě.

Literatura

NEUMAN, J. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha: Portál, 2000.COOPER, G. Outdoors with young people. Russel House Publishing Limidet: Dorset, 1998.HIGGINS, P., NICOL, R. Outdoor Education: Autentic Learnig in the Context of Landscapes. Vol.2, KISA, Sweden, 2002.HUNT, J. (editor). In search of adventure. Guilford:Talbot Adair Press, 1989, 261 s. ISBN 0 9511835 4 0.BARNES, P. Leadership with Young People. Russell House, 2002. ISBN 1-903855-07-1. HUMBERSTONE, B. and BROWN, H. (Eds.). Shaping the Outdoor Profession through Higher Education. IOL, 2006. ISBN 1-898555-11-7.

Garant

PhDr. Ivana Turčová, Ph.D.