Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kurz vedení kooperativních a dobrodružných her (PSPP322)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PSPP322 - Kurz vedení kooperativních a dobrodružných her, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Přednášky1.Úvaha o postavení hry v životě člověka.Přínos pro skutečné prožívání světa.2. O původu her v programech výchovy v přírodě. 3. Kapitoly z dramaturgie pro instruktory her.4. Důležité kroky v přípravě her a principy vedení her .5. Různé způsoby zpětnovazebního hodnocení.6. Co všechno může instruktor zjistit při vedení a pozorování her.Semináře1. Kurz jako jedna velká hra. Motivace a příběh.2. To hlavní z dramatické výchovy. Příprava instruktora na roli.3. Úvaha o bezpečnosti při hrách.Cvičení1.Návrh vlastní akce se zdůvodněným využitím různých druhů her. Zarámování do příběhu.2. Vedení různých druhů her. Výběr týmů a vyhodnocování her.3. Pokus o vytvoření vlastní hry (před kurzem) - burza nápadů.4. Praxe ve vedení zpětnovazebního hodnocení - výběr místa, vedení diskuse, pokus o přenos získaných zkušeností do života.5. Prokázání znalosti ve využívání informačních zdrojů.

Literatura

Povinná1. Neuman, J. aj. Turistika a sporty v přírodě: Přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. 1.vyd. Praha: Portál. 2000. 197 s.2. Neuman, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 1.vyd. Praha : Portál, 1999. 325 s.3. Neuman, J., Brtník, J. a., Mytting, I. (editoři). Outdoor Activities. Sborník z mezinárodního semináře konaného na FTVS v roce 1994. Lüneburg: edition erlebnispädagogik, 1996. 192 s.Doporučená1. Ewert, A.W. Outdoor adventure pursuits: Foundations, Models and Theories. Scottsdale: Publishing Horizons, 1989. 234 s.2. Barnes, P. Theory into practice. The complete practical theory of oudoor education and personal development. Penrith: Reeds Limited, 1997. 72 s.3. Priest, S., Gass, A.M. Effective leadership in adventure programming. Champaign: Human Kinetics, 1997. 316 s.

Požadavky

Požadavky na zakončení předmětuAktivní účast na výuce. Hodnocení kvality vlastního písemného návrhu akce. Hodnocení praxe v přípravě, vedení a hodnocení her. Kolokvium o hře ve výchově v přírodě. Přehled o zdrojích informací.

Garant

Mgr. Lucie Kalkusová

Vyučující

Mgr. Lucie Kalkusová