Předmět Srovnávací pedagogika II. (LPED05)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LPED05 - Srovnávací pedagogika II., Husitská teologická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
1. Historicko-srovnávací analýza jednotlivých školských stupňů Hlavní mezníky vývoje jednotlivých školských stupňů, jejich charakteristika. z hlediska významu pro další vývoj. Současný stav (ve světě a u nás) a aktuální trendy.2. Alternativy ve vzdělávání Alternativní školy, jejich ideová východiska a uplatnění ve vyspělých zemích. Domácí vzdělávání v USA, v Evropě a u nás.3. Internacionální pedagogika, aplikovaná oblast srovnávací pedagogiky Evropská dimenze ve vzdělávání, Multikulturní/interkulturní výchova a její realizace ve vybraných vyspělých zemích. (Přidružené školy UNESCO, mezinárodní školy), Vzdělávání menšin u nás a v cizině, Výuka cizích jazyků v Evropě (Společný evropský referenční rámec, Evropské jazykové portfolio), Vliv mezinárodních institucí, hlavně OECD, na školství rozvinutých zemí.
Literatura
Studijní literatura:• Celoživotní učení pro všechny. Praha: UN - Gnosis, 1997.• EURYDICE. Forein langure learning : A European priority. European Commission, 2005.• EURYDICE. Integrace dětí přistěhovalců do škol v Evropě. Evropská kom., 2005. ISBN 2-87116-376-6.• GARCIA. O. - BLACKWELL, W. Bilingual Education in the 21st Century. A Global Perspective. New York: City University of New York, 2009, ISBN 978-1-4051-1993-1.• Národní program vzdělávání v České republice. Praha: MŠMT, 2001.• PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Praha: ISV, 2001, ISBN 80-858666-72-2.• PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha: Portál, 2006, IBSN 80-7367-155-7.• RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: M. Zeman, 1994, ISBN 80-900035-8-3.• VÁŇOVÁ, M. Srovnávací pedagogika. Praha: UJAK, 2009. ISBN 978-80-86723-68-6.• VÁŇOVÁ, M. Teoretické a metodologické otázky srovnávací pedagogiky. Praha: PedF. UK, 1998, 80-86039-51-X.• VESELÁ, Z. Vývoj české školy a učitelského vzdělávání. Praha, 1992. ISBN 80-210-0458-4. • Vyučování a učení: Cesta k učící se společnosti. Praha: UN - Gnosis, 1997.
Garant
doc. PhDr. Miroslava Váňová, CSc.