Předmět Komunikační dovednosti (LPSY41)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LPSY41 - Komunikační dovednosti, Husitská teologická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
KD pro SACH:Cílem je vést studenta k poznání sebe sama, svého potenciálu i komunikačních bariér v jednání s druhými lidmi, toho jak zlepšit své schopnosti pro vykonávání pomáhající profese. Jedná se o získání komunikačních schopností pro sociální práci.KD pro Nab:Účastníci programu si ověří, doplní a rozvinou své komunikační schopnosti, aby je dovedli využívat při partnerském jednání s žáky i jejich rodiči, kolegy a dalšími lidmi ve své budoucí praxi. Osvojí si i komunikační techniky pro jednání s problematickým komunikačním partnerem.
Sylabus
KD pro SACH:Vlastní "já" a cíle interpersonální komunikaceOsobní marketink a syndrom vyhořeníPozitivní program nejen v pastoračním rozhovoruPřesilové "hry" v neverbální i verbální komunikaciBariéry v mezilidském vnímáníZdvořilostní principAsertivní a taktické jednáníTechniky manipulativního jednáníObrana proti manipulaciPrincipiální vyjednáváníStrategie průlomu při vyjednáváníProfesionální chování při telefonováníKomunikace ve skupiněKD pro Nab:Sebeuvědomění a sebeodhalení v interpersonální komunikaciHlavní překážky v rozhovoruOsobní marketink a pozitivní program v komunikaciVstřícná řeč těla a tzv. "přesilové hry"Hlasové modulaceAktivní naslouchání Asertivní jednáníManipulace v rozhovoruObranné taktické postupyPrincipiální vyjednáváníStrategie průlomu v rozhovoru s odmítavým partneremMediální rozhovor
Literatura
KD pro SACH:ATKINSONOVÁ, Rita, Psychologie. Praha: Portál 2003, 751 str., ISBN 80-7178-640-3CAPONI, Věra, NOVÁK, Tomáš, Asertivně do života. Praha: Grada 1994, 157 str., ISBN 80-7169-082-1FISHER, Roger, URY, William, PATTON,Bruce, Jak dosáhnout souhlasu. Praha: Management Press 2004, 173 str., ISBN 80-7261-100-3KANITZ, Anja, Umění úspěšné komunikace. Praha, Grada 2005, 108 str., ISBN 80-247-1222-9KŘIVOHLAVÝ, Jaroslav, Tajemství úspěšného jednání. Praha: Grada 1995, 162 str., ISBN 80-85623-84-6KUPKA, Ivan, K sebedůvěře krok za krokem. Praha: Grada 2006, 180 str., ISBN 80-247-1676-3SCHARLAU, Christine, Techniky vedení rozhovoru. Praha: Grada 2008, 205 str., ISBN 978-80-247-2234-4ŠPAČKOVÁ, Alena, Umění dialogu. Praha: Grada 2011, 196 str., ISBN 978-80-247-3810-9ŠRONĚK, Ivan, Etiketa a etika v podnikání. Praha: Management Press 1995, 213 str., ISBN 80-85603-94-2TEGZE, Ondřej, Neverbální komunikace. Praha: Computer Press 2003, 482 str., ISBN 80-7226-429-XTERMANN, Stanislav, Umění přesvědčit a vyjednat. Praha: Grada 2002, 164 str., ISBN 80-247-0304-1URY, Wlliam, Jak překonat nesouhlas. Praha: Manegement Press 1998, 128 str., ISBN 80-85943-68-9URY, William, Síla a moc pozitivního nesouhlasu. Praha: Manegement Press 2007, 246 str., ISBN 978-80-7261-163-8VITO, De, Joseph A., Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada 2001, 420 str., ISBN 80-7169-988-8VYBÍRAL, Zbyněk, Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2005, 263 str., ISBN 80-7178-291-2KD pro Nab:BASU, Andreas, FAUST, Liane, Umění úspěšné komunikace. Praha: Grada, 2013, ISBN 978-80-247-5032-3BECK, Gloria, Zakázaná rétorika. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1743-2BORG, James, Umění přesvědčivé komunikace. Praha: Grada, 2013, ISBN 978-80-247-4821-4DE VITO, Joseph, A., Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada 2001, ISBN 80-7169-988-8DÖLZ, Susanne, Jak se úspěšně prosadit. Praha: Grada, 2004, ISBN 80-247-1073-0FISHER, Roger, PATTON, Bruce, URY, William, Jak dosáhnout souhlasu. Praha: Management Press, 2004, ISBN 80-7261-100-3KANITZ, Anja von, Umění úspěšné komunikace. Praha: Grada, 2005, ISBN 80-247-1222-9NÖLLKE, Mathias, Umění slovní sebeobrany. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2613-7RECKNAGEL, Marion, ROHMAN-VAN WÜLLEN, Heike, Jak komunikovat chytře. Praha: Grada 2012, ISBN 978-80-247-4022-5SCHARLAU, Christine, Techniky vedení rozhovoru. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2234-4SMEJKAL, Vladimír, BACHRACHOVÁ, Hana, Lexikon společenského chování. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2327-3ŠPAČKOVÁ, Alena, Umění dialogu. Praha: Grada, 2011, ISBN 978-80-247-3810-9URY, William, Jak překonat nesouhlas. Praha: Management Press, 1998, ISBN 80-85943-68-9URY, William, Síla a moc pozitivního nesouhlasu. Praha: Management Press, 2007, ISBN 978-80-7261-163-8VYBÍRAL, Zdeněk, Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-291-2
Požadavky
KD pro SACH i KD pro Nab:Aktivní přítomnost v seminářích (omluveny dvě absence).
Garant
MgA. Alena Špačková