Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pokročilá krizová intervence (LPSY86)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LPSY86 - Pokročilá krizová intervence, Husitská teologická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Literatura

BLOK 1 Rámcový obsah:Základní struktura krizové intervence (krize, fáze disequilibria, crisis resolution, cognitive mastering, proces krize, copingové mechanismy, proces copingu, typy krizových situací); Základní schéma práce face to face, základní rámec práce po telefonu, čtvero zakotvení Literatura:ASPINWALL, L. G. (2004). Dealing with Adversity: Self-regulation, Coping, Adaptation, and Health. In. M. B. Brewer, M. Hewsytone (Eds.). Applied Social Psychology. Bleckwell Publishing, 3-27. (25 stran Aj)DROZDOVÁ, K. (2006). Čtvero zakotvení a jeho využití v rámci krizové intervence (7 stran Čj)VODÁČKOVÁ, D. (2002). Krizová intervence krok za krokem. In. D. Vodáčková a kol. Krizová intervence: Krize v životě člověka, Formy krizové pomoc a služeb. Praha: Portál, 74-113 (40 stran v Čj)YEAGER. K. R., ROBERTS, A. R. (2005). Differentiating Among Stress, Acute Stress Disorder, Acute Crisis Episode, Trauma, and PTSD. In. A. R. Roberts (Ed.). Crisis Intervention Handbook: Assessment, Treatment, and Research. Oxford: Oxford University Press, 90-99 (10 stran Aj)STRETTI, S., KAŇÁK, J. (2011). Základní struktura pomáhajícího rozhovoru po telefonu. Odborná příloha časopisu Linka bezpečí, březen 2011, 7-8 (2 strany Aj) BLOK 2 Rámcový obsah:Krizová intervence při akutním ohrožení (7 stage crisis ingtervention model); Assessment v krizové intervenci (mapování), mapování a sebevražedné tendence (s přesahem k bloku 3)Literatura:DASS-BRAILSFORD, P. (2007). A Practical Approach to Trauma. London: SAGE, 93-114 (22 stran Aj)LEWIS, S., ROBERTS, A. R. (2001). Crisis Assessment Tolls: The Good, the Bad, and the Available. Brief Treatment and Crisis Intervention, 1: 17-28 (12 stran Aj).MORROW, C. E., BRYAN, C. J., APPOLONIO, K. K. (2010). Emparicially Based Assessment of Suicide Risk. In. U. KUMAR, M. K. MANDAL (Eds.). Suicidal behaviour: Assessment of people-at-risk. New Delhi: SAGE Publication India Pvt Ltd, 20-37 (18 stran v Aj).ROBERTS, A. R., OTTENS, A. J. (2005). The Seven-Stage Crisis Intervention Model: A Road Map to Goal Attainment, Probelm Solving and Crisis Resolution. Brief Treatment and Crisis Intervention, 5: 329-339. (11 stran Aj) BLOK 3 Rámcový obsah:Práce s klientem se sebevražednými tendencemi, práce s klientem po ztrátěLiteratura:HAVRÁNKOVÁ, O. (2002). Sebevražedná tématika. In. D. Vodáčková a kol. Krizová intervence: Krize v životě člověka, Formy krizové pomoc a služeb. Praha: Portál, 482-498 (17 stran v Čj)ŠPATENKOVÁ, N. (2004). Sebevražda. In. N. Špatenková a kol. Krizová intervence pro praxi. Praha: GRADA, 141-155 (15 stran Čj).GRANELLO, D. H. A Suicide Crisis Intervention Moder with 25 Practical Strategies for Implementation. Journal of Mental Health Counseling, 32(3): 218-235 (18 stran Aj)příklad literatury k tématu smrti:KÜBLER-ROSS, E. O smrti a umírání KÜBLER-ROSS, E. Otázky a odpovědi o smrti a umírání KÜBLER-ROSS, E. O dětech a smrti

Požadavky

POŽADAVKY NA UKONČENÍ KURZUPro úspěšné absolvování kurzu je nutné splnit následující podmínky:• 80% aktivní účast na cvičeních (pravděpodobně se bude jednat o dva až tři půldny) ŽÁDÁNÍ VÝJIMKY Z DOCHÁZKYKurz je seminářem a je zaměřen především na praktické nácviky interakce s klienty, kteří jsou v krizi - s přihlédnutím k sebevražedným krizím, není možné žádat o výjimku z požadavků na docházku a to ani v případě, že máte schválený ISP. Pokud víte, že nebudete moci docházku v rozsahu 80% dodržet, prosíme, kurz si nezapisujte.

Garant

Mgr. Sylvie Stretti