Předmět Didaktické modely katecheze (KPED113)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPED113 - Didaktické modely katecheze, Katolická teologická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Rozšířit komunikativní kompetenci studenta ke katechetické činnosti. Absolvent tohoto předmětu by měl být schopen zvolit odpovídající model katecheze pro vybranou skupinu a sestavit si obsah katechetických setkání v intencích vybraného modelu. Získá též představu o možnostech použití dílčích metod pro vybraný model.
Sylabus
Obsah předmětu:1. Identita katecheze a její místo v evangelizační činnosti církve, etapy evangelizace a typ katecheze v nich2. Principy uplatňované v katechetické činnosti církve3. Metoda v katechezi a její pojetí (Globální itinerář katecheze; metoda jako typ katecheze; sled pracovních kroků)4. Pedagogika víry a didaktika katecheze5. Přehled hlavních modelů katecheze, jejich charakteristika, kombinace a užití (naukový, kérygmatický, existenciální, dějinně-prorocký)6. Praktické ukázky a cvičení7. Katechumenátní model katecheze a jeho využití v iniciační katechezi
Literatura
Doporučená literatura - Didaktické modely katecheze:ALBERICH, E., DŘÍMAL, L. Katechetika. Praha:Portál, 2008, s. 175-185.ZIMMERMANNOVÁ, M. Modely katecheze v historii i aktuálně, in Cesty katecheze, 2010, 4. CNER. Tabor. L´Enciclopedia dei catechisti. I grandi modelli catechici. FIGLI DI SAN PAOLO: Milano, 1995, s. 128-132. Církevní dokumenty:Všeobecné direktorium pro katechezi. Praha: Sekretariát ČBK, 1998.Pavel VI., Evangelii nuntiandi: apoštolská exhortace o hlásání evangelia z 8. prosince 1975, Praha 1990.Jan Pavel II., Katecheze v církvi (Catechesi tradendae), Křesťanská akademie, Řím -Velehrad 1982.František. Radost evangelia. Praha : Paulínky, 2014.
Garant
ThLic. Ing. Marie Zimmermannová, Th.D.