Předmět Ergoterapie v pediatrii (B00636)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu B00636 - Ergoterapie v pediatrii, 1. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
• Doplnění a praktické uplatnění znalostí o normálním psychomotorickém vývoji dítěte a vývojových teoriích v práci ergoterapeuta • Přehled o specifických ergoterapeutických vyšetřeních a teoretických přístupech používaných v ergoterapii u dětí • Praktické zvládnutí základních technik handlingu, polohování a orofaciální stimulace dítěte • Student získá znalosti o specifickém přístupu ke klientům dětského věku a o využití hry jako terapeutického prostředku v ergoterapii
Sylabus
Vedoucí předmětu: Mária Krivošíková, M.Sc. e-mail: mkriv@lf1.cuni.cz Konzultační hodiny: úterý 7:30 - 8:30 (zástup: Mgr. Kateřina Svěcená, 2. patro KRL) VÝUKA BUDE PROBÍHAT V TERMÍNECH podle blokového či datumového rozpisu
Literatura
POVINNÁ LITERATURA: CASE-SMITH, J., ALLEN, A.S., PRATT, P.N. Occupational Therapy for children. St. Louis: Mosby, 2010Kapitola 8 - Occupational Therapy Assessment in Pediatrics: Purposes, Proc ess and Methods of Evaluation, 165 -199; Kapitola 12 - Development of Hand Skills, 268 - 306;Kapitola 13 - Sensory integration, 307-356;Kapitola 16 - Feeding and Oral Motor Skills, 430 - 460;Kapitola 18 - Play, 504 - 523CASE-SMITH, J., O´BRIEN,J.C. Occupational therapy for children and adolescents. St.Louis: Mosby, 2014MARCUS,S.,BRETON,S. Infant and Child Feeding and Swallowing: Occupational Therapy Assessment and Intervention. AOTA Press, 2013SCHAAF, R.C. a kol. Occupational Therapy Practice Guidelines for Children and Adolescents with Challenges in Sensory Processing and Sensory Integration. AOTA Press, 2011 DOPORUČENÁ LITERATURA: DOLÍNKOVÁ, I. Cvičíme s kojenci a batolaty. Praha: Portál, 2006Ergoterapie u dětí s DMO, studijní materiál ze semináře Tempus, KRL 1997 (str. 8-15; 28-35) GANGALE,D.C. Rehabilitace orofaciální oblasti. Praha: Avicenum, 2004 JANNIK,B., LONE,G. Autismus a hra. Praha: Portál, 2006 KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě. Dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha: Portál, 2000LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006MORALES,R.C. Orofaciální regulační terapie. Metoda reflexní terapie pro oblast úst a obličeje. Praha: Portál, 2006NEWMAN, S. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením. Praha: Portál, 2004 PARHAM, D.L., FAZIO, L.S. Play in Occupational Therapy for Children. Mosby, 2nd edition, 2007THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006
Požadavky
Předmět je ukončen zápočtem a zkouškou. Zápočet: 1. presence na cvičeních a aktivní účast na výuce (skupinová práce, diskuse) 2. písemné vypracování úkolů dle zadání Zkouška se skládá z: 1. test (25 otázek a kazuistika) 2. praktická zkouška Hodnocení testu : A výborně 100% - 90% (35 - 31,5b.) A B velmi dobře 89% - 70% (31- 24,5 b) B C dobře 69% - 50% (24 - 17,5 b) C D neuspokojivě Test obsahuje 25 otázek a kasuistiku . Za každou správně zodpovězenou otázku je 1b, za kasuistiku 10b.
Garant
Mária Krivošíková