Předmět Diagnosticko-terapeutické metody v oblasti kognitivních funkcí (B02632)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu B02632 - Diagnosticko-terapeutické metody v oblasti kognitivních funkcí, 1. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Kognitivní funkce, zásady vyšetřování kognitivních funkcíVelmi krátké kognitivní zkouškyKrátké kognitivní testyVelké psychodiagnostické metodyTerapie kognitivních funkcí
Literatura
Povinná literatura:Bartoš, A., Hasalíková, M. (2010). Poznejte demenci správně a včas: příručka pro klinickou praxi. Praha: Mladá Fronta.Hebbenová, N., Milberg, W. (2014). Základy neuropsychologického vyšetření. Otrokovice: Propsyco, s. r. o.Malia, K., & Brannagan, A. (2010). Jak provádět trénink kognitivních funkcí: praktická příručka pro každého. Praha: Cerebrum.Preiss, M. a kol. (2012). Neuropsychiatrická baterie Psychiatrického centra Praha, 3. přepracované vyd. Psychiatrické centrum Praha.Tate, R. L. (2010). A compendium of tests, scales, and questionnaires: the practitioner´s guide to measuring outcomes after acquired brain impairment. Hove, East Sussex: Psychology Press. Doporučená literatura:Arauz, A. (2013). Return to work after stroke: the role of cognitive deficits. Journal of Neurology, Neurosurgery, and Psychiatry, 84(3), 240.Benešová, M., Preiss, M., & Kulišťák, P. (2009). Neuroplasticita lidského mozku a její význam pro psychologii. Československá psychologie, 53, 55-67.Fraser, R. T., & Clemmons, D. C. (2000). Traumatic brain injury rehabilitation: practical vocational, neuropsychological, and psychotherapy interventions. Boca Raton: CRC Press.Johansson, B., & Tornmalm, M. (2012). Working memory training for patients with acquired brain injury: effects in daily life. Scandinavian Journal of Occupational Therapy, 19(2), 176-183.Lezak , M. D. (eds) (2004). Neuropsychological Assessment. 4th ed. New York: Oxford University Press.Preiss, M. (1997). Verbální fluence, metoda vyšetření poškození mozku u dětí a dospělých. Československá psychologie, 3, 244-249.Tatemichi, T. K., Desmond, D. V., Stern, Y., Paik, M., Sano, M., & Bagiella, E. (1994). Cognitive impairment after stroke: frequency, patterns, and relationship to functional abilities. Journal of Neurology, Neurosurgery, and Psychiatry, 57, 202-207.Teasdale, T. W., Christensen, A., Willmes, K., Deloche, G., Braga, L., Stachowiak, F., Vendrell, J. M., Castro-Caldas, A., Laaksonen, R. K., & Leclercq, M. (1997). Subjective experience in brain injured patients and their close relatives: a European Brain Injury Questionnaire study. Brain Injury, 11(8), 543-564.Tsaousides, T., & Gordon, W. A. (2009). Cognitive rehabilitation following traumatic brain injury: assessment to treatment. The Mount Sinai Journal of Medicine, New York, 76(2), 173-181.Uomoto, J. M. (2000). Aplication of the neuropsychological evaluation in vocational planning after brain injury. In R. T. fraser, & D. C. Clemmons (Eds.), Traumatic brain injury rehabilitation: practical vocational, neuropsychological, and psychotherapy interventions (1-81). Boca Raton: CRC Press.
Garant
Mgr. Zuzana Piťhová