Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Diagnosticko-terapeutické metody v oblasti kognitivních funkcí (B02632)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu B02632 - Diagnosticko-terapeutické metody v oblasti kognitivních funkcí, 1. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Kognitivní funkce, zásady vyšetřování kognitivních funkcíVelmi krátké kognitivní zkouškyKrátké kognitivní testyVelké psychodiagnostické metodyTerapie kognitivních funkcí

Literatura

Povinná literatura:Bartoš, A., Hasalíková, M. (2010). Poznejte demenci správně a včas: příručka pro klinickou praxi. Praha: Mladá Fronta.Hebbenová, N., Milberg, W. (2014). Základy neuropsychologického vyšetření. Otrokovice: Propsyco, s. r. o.Malia, K., & Brannagan, A. (2010). Jak provádět trénink kognitivních funkcí: praktická příručka pro každého. Praha: Cerebrum.Preiss, M. a kol. (2012). Neuropsychiatrická baterie Psychiatrického centra Praha, 3. přepracované vyd. Psychiatrické centrum Praha.Tate, R. L. (2010). A compendium of tests, scales, and questionnaires: the practitioner´s guide to measuring outcomes after acquired brain impairment. Hove, East Sussex: Psychology Press. Doporučená literatura:Arauz, A. (2013). Return to work after stroke: the role of cognitive deficits. Journal of Neurology, Neurosurgery, and Psychiatry, 84(3), 240.Benešová, M., Preiss, M., & Kulišťák, P. (2009). Neuroplasticita lidského mozku a její význam pro psychologii. Československá psychologie, 53, 55-67.Fraser, R. T., & Clemmons, D. C. (2000). Traumatic brain injury rehabilitation: practical vocational, neuropsychological, and psychotherapy interventions. Boca Raton: CRC Press.Johansson, B., & Tornmalm, M. (2012). Working memory training for patients with acquired brain injury: effects in daily life. Scandinavian Journal of Occupational Therapy, 19(2), 176-183.Lezak , M. D. (eds) (2004). Neuropsychological Assessment. 4th ed. New York: Oxford University Press.Preiss, M. (1997). Verbální fluence, metoda vyšetření poškození mozku u dětí a dospělých. Československá psychologie, 3, 244-249.Tatemichi, T. K., Desmond, D. V., Stern, Y., Paik, M., Sano, M., & Bagiella, E. (1994). Cognitive impairment after stroke: frequency, patterns, and relationship to functional abilities. Journal of Neurology, Neurosurgery, and Psychiatry, 57, 202-207.Teasdale, T. W., Christensen, A., Willmes, K., Deloche, G., Braga, L., Stachowiak, F., Vendrell, J. M., Castro-Caldas, A., Laaksonen, R. K., & Leclercq, M. (1997). Subjective experience in brain injured patients and their close relatives: a European Brain Injury Questionnaire study. Brain Injury, 11(8), 543-564.Tsaousides, T., & Gordon, W. A. (2009). Cognitive rehabilitation following traumatic brain injury: assessment to treatment. The Mount Sinai Journal of Medicine, New York, 76(2), 173-181.Uomoto, J. M. (2000). Aplication of the neuropsychological evaluation in vocational planning after brain injury. In R. T. fraser, & D. C. Clemmons (Eds.), Traumatic brain injury rehabilitation: practical vocational, neuropsychological, and psychotherapy interventions (1-81). Boca Raton: CRC Press.

Garant

Mgr. Zuzana Piťhová