Předmět Akademická komunikace v angličtině (CCOCA1003)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCOCA1003 - Akademická komunikace v angličtině, 2. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
CílKurz má zlepšit schopnost komunikace v angličtině v přírodních vědách a medicíně s důrazem na odborné použití. Výukové metody jsou zaměřeny na rozvíjení schopností srozumitelně a efektivně hovořit, číst a diskutovat o odborných tématech. Po absolvování kurzu by se měl student vyjadřovat jistěji a pohotověji zvláště v odborných oblastech. Student by se měl cítit jistěji nejen při konverzaci s jednotlivci, ale i při uvádění prezentací, přednášek, psaní emailů nebo přípravě e-learningové prezentace. Navíc by měl mít student po absolvování kurzu hlubší znalost některých nových komunikačních technologií, včetně YouTube a webových stránek internetu.
Sylabus
SyllabusBěhem revolučního i evolučního vývoje technologií se změnila i odborná komunikace tak, že nyní má nesčetně různých forem. Z tohoto důvodu se kurz snaží používání různorodých komunikačních prostředků integrovat a chápat je jako součást celého programu. Během kurzu budou studenti seznamování s pozitivy i nedostatky jednotlivých médií.Kurz předpokládá, že si každý student vybere téma, na jehož základě si bude zdokonalovat své schopnosti odborné komunikace v angličtině během semestru. Součástí praktik budou pravidelné prezentace studentů. Schopnost obecné konverzace se bude rozvíjet během skupinových diskusí a kritik prezentací. Pro následující praktikum studenti přepracují diskutované a kritizované pasáže během domácí přípravy. Úpravy v prezentacích budou probíhat také z hlediska zahrnutí nových technologií, jak bylo naznačeno v pasáži "Cíl".Část každé lekce bude věnována vysvětlení a instrukcím, jak správně využívat nové metody, které pak studenti mohou použít a zároveň s tím rozvíjet své schopnosti komunikace a presentace odborného tématu.Kreativita a snaha zkoumat možnosti komunikace i nad rámec uvedeného programu výuky je vítána a podporována.Dalším tématem, kterého se chceme během kurzu dotknout, jsou specifika komunikace s ohledem na to, komu je určena. Úkolem studentů bude přizpůsobit své prezentace konkrétnímu danému okruhu posluchačů.Časové požadavky: Studenti by měli počítat s tím, že asi 1 hodinu týdně stráví domácí přípravou prezentací
Literatura
Literatura1. How to give a good PowerPoint presentation (http://everything2.com/index.pl?node_id=1134342)2. Giving effective PowerPoint presentations (http://sbinfocanada.about.com/cs/management/qt/powerptpres.htm)3. How to prepare a PowerPoint presentation (http://www.clt.binghamton.edu/howppt03_files/frame.htm)4. PowerPoint in the classroom (http://www.actden.com/pp/)5. How to loose an audience: 10 easy ways (http://presentationsoft.about.com/od/firststeps/p/lose_audience.htm6. Top 10 most predictable PowerPoint mistakes (http://presentationsoft.about.com/od/powerpointtips/p/present_mistake.htm)
Požadavky
80% účast na výuce a splnění požadovaných úkolů (prezentace)
Garant
Thomas Secrest, MS