Předmět Pediatrie (SZZ) (D0112202)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu D0112202 - Pediatrie (SZZ), 3. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem výuky dětského lékařství v 6. ročníku je seznámení studentů s prací sekundárních lékařů a provozem na lůžkových odděleních fakultní nemocnice a jejích odborných pediatrických ambulancí. Součástí výuky jsou dopolední semináře vedené pedagogy a alternativní semináře - kasuistiky připravované samotnými studenty. Navíc praxe na u lůžka/ambulanci na úrovni /krajské/okresní nemocnice mimo FN Motol. Na lůžkových dětských odděleních mimo FN Motol se studenti seznámí s běžným profilem lůžkové péče o děti a dorost na úrovni okresu/kraje. Týdenní stáž u vybraného praktického lékaře pro děti a dorost má za úkol informovat o rutinní práci terénního pediatra.
Sylabus
Obsahové zaměření seminářů a stáží:Horečka u dětí Akutní selhání ledvin Rehydratace Léčba akutního průjmu Léčba diabetické ketoacidózy Přirozená a umělá výživa kojence Diagnostika a dlouhodobá léčba astmatu Dif.dg. a léčba hypertneze u dětí Léčba akutní exacerbace astmatu Novorozenec s obojetným genitálem Polyurie/polydipsie Parenterální výživa Diagnostika a léčba komunitní pneumonie Diagnostika a léčba akutní pyelonefritidy Křeče u dětí Metodologie vědec.výzkumu a publikační činnosti Hodnocení percentilových grafů Dg. cystické fibrózy v praxi Principy mikrobiol.diagnostiky a antimikrobiální terapie Praktické dětské lékařství
Literatura
Hrodek O, Vavřinec J. :Pediatrie, Galén, 2002Šašinka M, Šagát T, Kovács L a kol.: Pediatrianakl.: Herba, 2. vyd., 2007Muntau Ania Carolina: Pediatrie, překlad 4.vydání, Grada 2009Kliegman RM: Nelson Essentials of Pediatrics (4th edition)Friedrich Carl Sitzmann - Duale Reihe Pädiatrie, 3. Auflage, Thieme Verlag
Garant
Prof. MUDr. Jan Lebl, CSc.