Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika ošetřovatelství (D0903008)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu D0903008 - Didaktika ošetřovatelství, 3. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cíle: Pochopit možnosti a meze vzdělávání v ošetřovatelství. Znát základní didaktické kategorie a umět je aplikovat. Vysvětlit procesy nutné pro přípravu, realizaci a vyhodnocení výuky. Znát metody pedagogické diagnostiky, jejich možnosti a meze. Zamyslet se nad realizaci vlastní cesty rozvoje osobnosti (sebevýchova, sebevzdělávání, seberealizace). Naučit se používat materiální didaktické prostředky, včetně didaktické techniky

Sylabus

Obsahové zaměření přednášek a seminářů: Zařazení didaktiky ošetřovatelství mezi základní pedagogické disciplíny. Činitelé výuky: žák, učitel, učivo, prostředí v ošetřovatelství. Výukové cíle, jejich taxonomie a možnosti využití v ošetřovatelství. Organizační formy výuky. Výukové metody. RWCT metody. Materiální didaktické prostředky v ošetřovatelství. Projektování, realizace a evaluace výuky. Pedagogická diagnostika a autodiagnostika. Hodnocení výsledků výuky. Sebevzdělávání, sebevýchova, seberealizace.

Literatura

Základní studijní literatura:KALHOUS, Z., OBST, O. a kol.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, 2.vyd. ISBN 80-244-0217-3PRŮCHA, J.: Moderní pedagogika. (věda o edukačních procesech). Praha: Portál, 1997 ISBN 80-7178-730-3PRÜCHA, J.: Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2000 ISBN 80-7178-379-4PRÜCHA, J.: Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009, 6.vyd., s.400 ISBN 978-80-7367-647-6 Další odborná literatura:ČÁP, J., MAREŠ, J.: Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001 ISBN 978-80-7367-273-7DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M.: Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009 ISBN 978-80-247-2863-6GRECMANOVÁ H., URBANOVSKÁ E., NOVOTNÝ P.: Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc 2000HORÁK, F.: Aktivizující didaktické metody. UP Olomouc, 1991KASÍKOVÁ, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997 ISBN 80-7178-167-3KOLÁŘ, Z., RAUDENSKÁ, V., FRUHAUFOVÁ, V.: Didaktické znalosti a dovednosti učitele. Ústí nad Labem: PedF UJEP, 2001 ISBN 80-7044-361-8KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R.: Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005 ISBN 80-247-0885-XKOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R.: Vyučování jako dialog. Praha: Grada, 2009 s.132 ISBN 978-80-247-1541-4KOLEKTIV AUTORŮ: LEMON 5. Jak pracovat s učebními texty. Brno: IDVPZ, 1997 ISBN 80-7013-2 KOZIEROVÁ,B.,ERBOVÁ,G.,OLIVIEROVÁ,R.: Ošetrovatelstvo 1,2. Martin: Osveta,1995 ISBN 80-217-0528-0KYRIACOU, CH.: Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, ISBN 80-7178-965-8MAREŠ, J.: Styly učení žáků a studentů. Portál, 1998 ISBN 80-7178-246-7MUŽÍK, J.: Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005, ISBN 80-7238-220-9PETTY, G.: Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996 ISBN 80-7178-070-7SILBERMAN, M.: 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997 ISBN 80-7178-124-XSKALKOVÁ, J.: Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007 ISBN 978-80-247-1921-7SLAVÍK, J.: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9ZÁVODNÁ, V.: Pedagogika v ošetrovateĺstve. Martin: Osveta, 2005, ISBN 80-8063-193-XPRŮCHA, J.,MÍKA, J.: Jak psát učební texty pro dospělé. VYSPA, projekt EU

Garant

PhDr. Daniel Jirkovský, Ph.D., MBA