Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika ošetřovatelství (FBV1030)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FBV1030 - Didaktika ošetřovatelství, Lékařská fakulta Hradec Králové, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

PřednáškyČinitelé výuky: žák, učitel, učivo, prostředí. Výukové cíle a jejich taxonomie. (Vachková 3)Organizační formy výuky. (Vachková 3)Výukové metody. Materiální didaktické prostředky. (Vachková 3) Praktická cvičení a seminářeVyučujícíMgr. Eva Vachková, Ph.D. SeminářeProjektování, realizace a evaluace výuky. Pedagogická diagnostika a autodiagnostika.Realizace výuky.Hodnocení výsledků výuky. Sebevzdělávání, sebevýchova, seberealizace .

Literatura

Doporučená literaturaKalhous, Z., Obst, O. a kol.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, 2.vyd. ISBN 80-244-0217-3.Průcha, J.: Moderní pedagogika. (věda o edukačních procesech).  Praha: Portál, 1997 ISBN 80-7178-730-3.Průcha, J.: Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-379-4.Průcha, J.: Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009, 6.vyd., s. 400. ISBN 978-80-7367-647-6.Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.Dytrtová, R., Krhutová, M.: Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009 ISBN 978-80-247-2863-6.Grecmanová H., Urbanovská E., Novotný P.: Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc 2000.Horák, F.: Aktivizující didaktické metody. UP Olomouc, 1991.Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997 ISBN 80-7178-167-3.Kolář, Z., Raudenská, V., Fruhaufová, V.: Didaktické znalosti a dovednosti učitele.  Ústí nad Labem: PedF UJEP, 2001. ISBN 80-7044-361-8.Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X.Kolář, Z., Šikulová, R.: Vyučování jako dialog. Praha: Grada, 2009. 132 s. ISBN 978-80-247-1541-4.Kyriacou, CH.: Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.Mareš, J.: Styly učení žáků a studentů. Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.Mužík, J.: Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.Skalková, J.: Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1921-7.Vališová, A. Kasíková, H. a kol.: Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0Závodná, V.: Pedagogika v ošetrovateĺstve. Martin: Osveta, 2005. ISBN 80-8063-193-X. 

Požadavky

Zápočet75% účast na seminářích a zpracování seminární práce na zadané téma projektování výuky.

Garant

Mgr. Eva Vachková, Ph.D.