Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Umělé bytosti (NAIL068)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NAIL068 - Umělé bytosti, Matematicko-fyzikální fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Přednáška1. Typy umělých bytostí a aplikace: výukové simulátory, počítačové hry, seriózní hry, virtual storytelling, interaktivní drama, výpočetní etologie.2. Řízení umělých bytostí symbolickými metodami: reaktivní plánování a deliberativní přístup; rozhodovací pravidla, konečné automaty, behaviorální stromy, subsumption architektura, BDI architektura, vícevrstvé architektury.3. Řízení umělých bytostí konekcionistickými metodami: Tyrrellova volná hierarchie, Creatures, Black&White, problémy učení.4. Lehký úvod do etologie. Lorenzův hydraulický model. Modely populační dynamiky. 5. Hledání cesty: steering rules, A*, HPA*.6. Representace světa: afordance, smart objects, nav-mesh, way-points, dokonalost smyslů.7. Paměť: klasifikace z hlediska psychologie, modely krátkodobé paměti a episodické paměti.8. Unified theories of cognition: Soar, ACT-R.Cvičení1. Opakování programovacího jazyka Java (základní syntax jazyka, kolekce, listy, sety, mapy, iteratory, lazy inicializace, observer pattern a jeho problémy, slabé reference), základy Maven.2. Úvod do platformy Pogamut, Unreal Tournament 2004 (UT2004) a Unreal Engine 2 (UE2)3. Události a objekty virtuálního světa v Pogamutu, listenery, anotace + základy navigace v UT2004 / UE2, úvod do BOD metodologie pro návrh chování virtuálních agentů.4. Steeringy a pohyb botů v UE2.5. Navigace v UT2004 / UE2.6. Viditelnost v UT2004 / UE2, netriviální použítí A*.7. Předměty v prostředí UT2004, a problém nepřesné reprezentace světa, práce s beliefs.8. Zbraně v prostředí UT2004, problém volby zbraně a "flexible latching", herní doména módu Deathmatch v UT2004.9. POSH mechanismus výběru akcí a BOD metodologie podrobně.10. Herní doména týmově orientovaného módu Capture-the-flag v UT2004.11. Komunikace v týmu, rozdělení rolí.12. Ochutnávka z oblasti jiné (ne FPS) herní domény (dle zájmu StarCraft: Brood War, Defcon, Minecraft, Super Mario, NetHack, aj.)

Literatura

Brooks, A. R.: Intelligence without reason. In: Proceedings of the 1991 International Joint Conference on Artificial Intelligence, Sydney (1991) 569-595 Bryson, J.: Hierarchy and sequence vs. full parallelism in reactive action selection architecture. In: From Animals to Animats (SAB00). MA. MIT Press, Cambridge (2000) 147-156 Edelstein-Keshet, L: Mathematical Models in Biology. SIAM (2005) (kap. 4.1, 4.2, 6.1 - 6.3)Grand, S., Cliff, D., Malhotra, A.: Creatures: Artificial life autonomous software-agents for home entertainment. In: Lewis Johnson, W. (eds.): Proceedings of the First International Conference on Autonomou Agents. ACM press (1997) 22-29 Huber, M. J.: JAM: A BDI-theoretic mobile agent architecture. In: Proceedings of the Third International Conference on Autonomous Agents (Agents'99). Seatle (1999) 236-243 Hindriks KV, (2009). Programming Rational Agents in GOAL, Multi-Agent Programming: Languages and Tools and Applications, Springer US, pages:119-157, isbn: 978-0-387-89298-6Kokko, H.: Modelling for Field Biologists and Other Interesting People. Cambridge University Press (2007) Laird, J. E., Newell, A., Rosenbloom, P.S.: SOAR: An Architecture for General Intelligence. In: Artificial Intelligence, 33(1) (1987) 1-64 Mateas, M.: Interactive Drama, Art and Artificial Intelligence. Ph.D. Dissertation. Department Computer Science, Carnegie Mellon University (2002) viz též: https://eis-blog.soe.ucsc.edu/2012/02/getting-started-with-abl/ Rabin, S. (ed.): AI Game Programming Wisdom I - IV, Charles River Media (2002 - 8) Tyrrell, T.: Computational Mechanisms for Action Selection. Ph.D. Dissertation. Centre for Cognitive Science, University of Edinburgh (1993)

Garant

Mgr. Cyril Brom, Ph.D.