Předmět Moderní trendy ve fyzikálním vzdělávání (NDFY054)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NDFY054 - Moderní trendy ve fyzikálním vzdělávání, Matematicko-fyzikální fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Přístupy k učení a výuce: behaviorismus, transfer znalostí, učení objevováním, konstruktivistický přístup.Konstruktivismus - móda či užitečné paradigma? Role prekonceptů v učení, typické prekoncepty v oblasti fyziky. Konstruktivismus radikální a sociální, vývoj konstruktivistického přístupu.Rozvoj poznávacích schopností žáků, snahy o urychlení kognitivního rozvoje.Výuka vycházející z kontextu.Jazyk a typy komunikace v přírodovědném vzdělávání, role vzájemné diskuse studentů.Praktické experimenty, laboratorní práce a projekty - vývoj názorů na jejich místo a efektivitu.Technologie (zejména ICT) ve výuce fyziky.Postoje žáků a studentů k fyzice (jako k oboru a ke školnímu předmětu), otázky motivace.Proč učit fyziku. (Různé odpovědi, jejich kritika a co z toho plyne.)Role učitelů v rozvoji fyzikálního vzdělávání.
Literatura
Bennett J.: Teaching and Learning Science. A Guide to Recent Research and its Applications. Continuum, London, N.Y., 2003.Fraser B.J., Tobin K.G.: International Handbook of Science Education. Kluwer academic publishers, Dordrecht, 1998 a 2003.Bertrand Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Český překlad Portál, Praha, 1998.
Garant
doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc.