Předmět Diagnostika a autodiagnostika pro učitele (NPED043)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NPED043 - Diagnostika a autodiagnostika pro učitele, Matematicko-fyzikální fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
1. Koncepce přípravy kompetentního učitele2. Definice - vymezení pojmů (pedagogicko-psychologická diagnostika, Autodiagnostika, sebereflexe, subjektivní (implicitní) teorie) 3. Subjektivní teorie - teoretický koncept4. Autodiagnostika jako jeden z předpokladů a účinný nástroj sebereflexe učitele - teoretický koncept5. Diagnostické a autodiagnostické strategie6. Autodiagnostika učitele v oblasti subjektivní teorie účinnosti vyučování7. Autodiagnostika v oblasti subjektivní, implicitní teorie úspěšného žáka a možnosti sbereflexe8. Sebereflexe učitelových subjektivních teorií v oblasti učební motivace žáků.
Literatura
Základní literaturou pro kurz je:HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I.: Jaký jsem učitel. Praha, Portál 2010Rozšiřující literatura:MÜLLER, CH. T.: Subjektive Theorien und handlungsleitende Kognitionen von Lehren als Determinanten schulischer Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht. Studien zum Physiklernen, Band 33, 348 Seiten, 2004.SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J.: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha , PedF UK 2008ZABEL, J.: Subjektive Theorien von Lehrern űber Risikoschű. Identifikation von Problémem. Ursachen und Lösungmöglichkeiten anhand eines problemzentriertes Interview. Studienarbeit. Htpp:// www.grin.com , Verlag fűr akademische Texte. 2008Http://www.eteachingplus.de/theorien_lehren_subjektiv.html
Garant
doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.