Předmět Psychologická a pedagogická reflexe pedagogické praxe (NPED044)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NPED044 - Psychologická a pedagogická reflexe pedagogické praxe, Matematicko-fyzikální fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
V rámci seminářů budou zobecněny poznatky a zkušenosti získané v průběhu praxe. Společné diskuse budou zaměřeny na rozbor hospitačních záznamů a zkušeností z vlastní výuky.Pozornost bude věnovaná zejména následujícím tématům, která budou reflektovaná jak z pedagogického, tak psychologického hlediska:Cíle vyučovací hodiny a jejich plněníMetody a formy práceVystupování učitele ve třídě a jeho komunikace se žákyKontrola a hodnocení žákůAktivita žáků
Literatura
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. HRABAL,V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I.: Jaký jsem učitel. Praha, portál 2010. PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE Čeští žáci po deseti letech. Praha: PedF UK, 2004. ŠVEC.V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno, Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta. 1998.VALENTOVÁ, L. a kol.: Školní poradenství I. II. Praha PedF UK 2013.
Garant
doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.RNDr. Dana Mandíková, CSc.