Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hardware pro počítačovou grafiku (NPGR019)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NPGR019 - Hardware pro počítačovou grafiku, Matematicko-fyzikální fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

1. Úvod, historiezobrazovací řetězec: aplikace, geometrická fáze, rasterizace, historie grafických urychlovačů 2. Reprezentace scényploškové modely, sítě trojúhelníků, indexované pole, hierarchické reprezentace, úroveň detailu (LoD), skinning, billboards, point sprites 3. Algoritmyvýpočet viditelnosti, poloprůhlednost, ořezávání, stínování, intepolace barvy, mlha, mapování textur, bump-mapping, environment-mapping 4. Technika práce s grafickým urychlovačempředávání dat do akcelerátoru, typy dat, textury, index-buffery, strips/fans, double-buffering, akumulační buffer, stencil-buffer, víceprůchodové zpracování, shaders - architektura, obecné základy 5. Pokročilejší praxe (podle časových možností)shaders, spolupráce vertex a fragment shaderu, vertex blending, Phongovo stínování, mlha, poloprůhlednost, použití akumulačního bufferu a stencil bufferu: rozmazání pohybem, hloubka ostrosti, vržené stíny, omezování vykreslovaných dat, sektory a portály (a priori viditelnost), vybrané partie z animace, kostra, skelatální animace, tesselace a geometry shadery 6. API pro 3D akceleracinovinky v OpenGL 4, shadery v Cg, příklady, návody, výběr z reference. 7. CUDAzáklady programování masivně paralelních procesorů pomocí CUDA a OpenCL 8. Realtime raytracingOptiX - rozhraní pro pouštění raytracingu na GPU, jeho alternativy, současný HW pro raytracing

Literatura

Tomas Akenine-Möller, Eric Haines: Real-Time Rendering, A K Peters, 2002, ISBN: 1568811829OpenGL Architecture Review Board: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Version 1.4, Fourth Edition, Addison-Wesley, 2003, ISBN: 0321173481Randima Fernando: The Cg Tutorial, Addiso-Wesley, 2003, ISBN: 0321194969Randi J. Rost: OpenGL(R) Shading Language, Addison-Wesley, 2004, ISBN: 0321197895Ron Fosner: Real-Time Shader Programming, Morgan Kaufmann, 2002, ISBN: 1558608532

Garant

RNDr. Josef Pelikán