Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Počítačové hry jako kulturní a společenský fenomén (NPOZ017)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NPOZ017 - Počítačové hry jako kulturní a společenský fenomén, Matematicko-fyzikální fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Počítačové hry jsou populární médium a představují z ekonomického a společenského hlediska důležitou část zábavního průmyslu. V dnešní době se hráči počítačových her nerekrutují z určité úzce vymezené sociální skupiny, ale zahrnují široké vrstvy obyvatelstva bez ohledu na věk, pohlaví nebo sociální status. Přednáška se zabývá počítačovými hrami jako komplexním fenoménem a jejich širšími kulturními, společenskými a politickými aspekty. Zejména se zaměří na historii počítačových her, širší aspekty vývoje her, teoretické a metodologické možnosti analýzy her, vztahy mezi hrami a politikou, reklamou ve hrách a možnostmi využití her ve výuce.1. Úvod2. Historie počítačových her3. Teorie a metodologie4. Vývoj a design5. Hráči počítačových her6. Kognitivní a psychologické aspekty her7. Učení pomocí počítačových her8. Umění a estetika počítačových her9. Reklama v počítačových hrách10. Počítačové hry a politikaBěhem kurzu budou studenti v týmech pracovat na společném projektu. Výsledky projektu představí svým kolegům formou prezentace a zároveň odevzdají esej na dané téma. Výsledná známka bude vycházet z kvality prezentace a eseje.

Literatura

Bogost, Ian (2007). Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames, Cambridge: The MIT Press.Jahn-Sudmann, Andreas & Stockmann, Ralf (Eds.), (2008). Computer games as a sociocultural phenomenon: games without frontiers, war without tears. New York: Palgrave Macmillan.Raessens, J. & Goldstein, J. (Eds.), (2005). Handbook of Computer Game Studies. Cambridge, MA: The MIT Press.

Garant

Mgr. Vít Šisler, Ph.D.