Předmět Vývoj počítačových her (NSWI115)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NSWI115 - Vývoj počítačových her, Matematicko-fyzikální fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Poznámka k týmovým pracem: Neočekává se, že by práce na hře měla některému ze studentů trvat déle než cca týden. Předpokládá se, že zatímco studenti MFF budou spíše hru programovat, studenti FF UK a VŠUP se budou účastnit více herního designu, tvorby grafiky, testování a propagace. Poznámka k harmonogramu: Studentům se VELMI DŮRAZNĚ doporučuje (kvůli tvorbě týmů) dostavit se na 1. a 2. přednášku osobně. Pro úspěšné absolvování předmětu se od MFF UK studentů předpokládají znalosti objektově orientovaného programování (C#, C++ nebo Javy). Bez konzultace s přednášejícím není doporučeno, aby si předmět zapisovali studenti 1. ročníku. V roce 2014/5 přednáška možná proběhne v 5ti celodenních blocích. Bude umluveno na první přednášce 3.10.2014. 1. Programování (tato část je určena zejm. pro MFF UK studenty)Nástroje pro profesionální vývoj: Visual Studio, Incredibuild, SourceSafe/CVS/SVN, wiki; práce v týmu, rozdělení rolí.Praktické ukázky vytváření her pro mobilní platformy, web a PC.Využití jednoduché matematiky a algoritmů. Stručný pohled do základních problémů vytváření velké 3D hry.Middleware: Přehled běžně používaných middleware nástrojů; co je lepší naprogramavat a co je lepší najít na webu.Skriptovací jazyky: Role skriptování; propojení skriptu a vlastní hry.Návrh programu: "Návrhové vzory" pro počítačové hry; komunikace s designéry; odlišnosti práce na konzoli, použití specializovaného hardware.Práce s Construct 2; Unity; UDK; vývoj her pro Android, HTML5 (dle zájmu, ale Unity by mělo být určitě). 2. Řízení vývoje (společné pro všechny studenty)Správa datPříprava a údržba konfiguračních souborů; lokalizace; patchování.Project managementVedení projektu; strategie vývoje (waterfall vs. iterative vývoj, incrementy); práce s lidmi 3. Vývojový cyklus počítačové hry (společné pro všechny studenty)Vývojový cyklus počítačové hry Od námětu po první patch; kdo a kdy vymýšlí, co se ve hře objeví; způsoby financování; hledání vydavatele. 4. Game design (zejm. pro FF a VŠUP studenty)Co je to herní design? Historie a definice designu pro počítačové hry.Obtížnost a výzva pro hráče. Proč u her mluvíme o obtížnosti, jakým způsobem obtížnost definuje hry jako žánr.Boj jako primární prostředek komunikace se hrou.Narativní postupy ve hrách. 5. Hostované přednášky (společné pro všechny studenty)Práce grafiků v herních týmech (Roman Zawada)Práce designérů v herních týmech (Viktor Bocan)Casual games (to be confirmed)
Literatura
Materialy z Internetu. www.gamasutra.com http://www.gamedev.net/Knihy: Game Programming Gems 1 - 6, Charles River Media AI Game Programming Wisdom I - III, Steve Rabin (eds.), Charles River Media
Garant
Bc. Otakar NiederMgr. Cyril Brom, Ph.D.