Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie pedagogická a sociální I (O01213021)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01213021 - Psychologie pedagogická a sociální I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Témata kursu:1. Pedagogická a sociální psychologie - teoretické zdroje, předmět, metody. Jejich vzájemný vztah v učitelské profesi a školní praxi.2. Učení. Teorie učení. Proces a druhy učení. Metakognice.Vnější a vnitřní podmínky učení - klima školy, styl vyučování, učební a poznávací styly žáka, zábrany v učení. 3. Motivace. Druhy a zdroje motivace. Motivace ve škole, motivační strategie dítěte. Hodnocení a jeho motivační význam.4. Školní úspěšnost. Školní zdatnost - předpoklady školní úspěšnosti. Rodina - kulturní kapitál a vztah k poznání. Sociokulturní handicap5. Osobnost žáka. Sebesystém - Já, sebeobraz, sebepojetí, sebehodnocení. Naučená bezmocnost. 6. Profese učitele - předpoklady, nároky, kompetence. Rizika profese, syndrom vyhoření.

Literatura

Studijní literatura:Čáp j. - Mareš J. (2000): Psychologie pro učitele. Praha, PortálFontana D. (1997): Psychologie ve školní praxi. Praha, PortálHelus Z. (2004): Dítě v osobnostním pojetí. Praha, PortálHennig, C. - Keller, G. (1996): Antistresový program pro učitele. Praha, Portál Kolláriková Z. - Pupala B. ed. (2001): Předškolní a primární pedagogika. Praha, PortálLašek J. (2001): Sociálně psychologické klima školních tříd a škol. Hradec Králové, Gaudeamus.Mareš J. (1998): Styly učení žáků a studentů. Praha, PortálPavelková I. (2003): Motivace žáků k učení. Praha, PeF UK Pedagogika č.4/94, Povolání: učitel. Praha, PeF UK PSPŠ(2005): Psychický vývoj dítěte od 1. do 5.třídy. Praha, PeF UKŠtech S. (1998): Dilemata a ambivalence učitelského povolání. in: Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha, PedFVágnerová M. (2001): Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha, Karolinum

Garant

PhDr. Hana Sotáková

Vyučující

PhDr. Veronika FrancováPhDr. Klára Špačková, Ph.D.