Předmět Didaktika 1. stupně ZŠ I (O01215017)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01215017 - Didaktika 1. stupně ZŠ I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Transformace českého školství po r. 1989 (projekty reforem, vnější a vnitřní reforma) Proměny kurikula základního vzdělávání po roce 1989 v kontextu naší tradice i zahraničních trendů Cíle a obsahy vzdělávání Na žáka orientovaného pojetí primárního vzdělávání Inovativní programy pro primární školu Alternativní didaktické koncepce Transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky Komunikace ve výuce Sociální klima třídy Metody a organizační formy výuky Individualizace výuky Motivace ve výuce Hodnocení žáků Plánování výuky Spolupráce škola a rodina Výchova k hodnotám Autorita ve výchově a problém kázně
Literatura
Povinná literatura 1. SPILKOVÁ, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. (Kapitoly 1. - 4., 10., 12. - 14)PASCH, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998 nebo KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál 2002 nebo SKALKOVÁ, J.: Obecná didaktika. Praha: Grada 2007.3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: MŠMT 2013. http://www.nuv.cz/file/318/ Další doporučená literaturaFISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997.HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2009.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 2010.KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006.KOŠŤÁLOVÁ, H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008.STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK 2009.TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009.TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK 2007.Tituly k alternativním pedagogickým směrům a inovativním programům: např. Singule, F., Rýdl, K., Krejčová, V. a Kargerová, J., Lukavská, E., Václavík, V., Tomková, A.
Garant
prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.PhDr. Jana Stará, Ph.D.PhDr. Anna Tomková, Ph.D.