Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika 1. stupně ZŠ II (O01215018)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01215018 - Didaktika 1. stupně ZŠ II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Transformace českého školství po r. 1989 (projekty reforem, vnější a vnitřní reforma) Proměny kurikula základního vzdělávání po roce 1989  v kontextu naší tradice i zahraničních trendů Cíle a obsahy vzdělávání Na žáka orientovaného pojetí primárního vzdělávání Inovativní programy pro primární školu Alternativní didaktické koncepce Transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky Komunikace ve výuce Sociální klima třídy Metody a organizační formy výuky Individualizace výuky Motivace ve výuce Hodnocení žáků Plánování výuky Spolupráce škola a rodina Výchova k hodnotám Autorita ve výchově a  problém kázně

Literatura

Povinná literatura 1. SPILKOVÁ, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. (Kapitoly 1. - 4., 10., 12. - 14)2. PASCH, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998 nebo KALHOUS, Z., OBST, O.  a kol. Školní didaktika. Praha: Portál 2002 nebo SKALKOVÁ, J.: Obecná didaktika. Praha: Grada 2007.3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: MŠMT 2013. http://www.nuv.cz/file/318/ Další doporučená literaturaFISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997.HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2009.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 1997.KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006.KOŠŤÁLOVÁ, H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008.STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK 2009.TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009.TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK 2007.Tituly k alternativním pedagogickým směrům a inovativním programům: např. Singule, F., Rýdl, K., Krejčová, V. a Kargerová, J., Lukavská, E., Václavík, V., Tomková, A.

Požadavky

1.Test2.Úspěšná obhajoba ročníkové práce - práci je nutné odevzdat jeden týden před termínem zkoušky3. Prokázání znalostí a porozumění v rámci daných tematických okruhů4. Seznam prostudované odborné literatury - podklad pro diskuziVýsledné hodnocení zohledňuje kvalitu práce studenta v průběhu celého roku.   Kritéria hodnocení ročníkové práce:·    Aktuální didaktické téma·    Stanovené cíle a úkoly práce·    Logická struktura práce·    Kvalita zpracování teoretické části práce: teoretické zpracování tématu, klíčových pojmů a jejich vazeb na základě nejméně 5 zdrojů, odkazování na zdroje, citování·    Kvalita zpracování empirické části práce: stanovení praktického úkolu spjatého s praxí 1.st. ZŠ, formulace výzkumných otázek, volba výzkumných metod a přiměřeného vzorku, plán, popis, reflexe a vyhodnocení šetření·    Závěry práce·    Seznam použité literatury a dalších zdrojů dle normy·    Případné přílohy·    Rozsah: minimálně 12 stran vlastního textu

Garant

prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.PhDr. Anna Tomková, Ph.D.PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.