Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aktuální otázky pedagogiky I (O01215101)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01215101 - Aktuální otázky pedagogiky I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu Výchova k demokracii jsou studentovy kompetence vyučovat průřezové téma Výchova demokratického občana v primární škole.Cílem kurzu CLIL - Angličtina napříč předměty je otevřít studentům dveře do možností integrovaného učení cizího jazyka napříč primárním kurikulem, seznámit je s rozmanitými pojetími CLILu a konkrétními metodami využívanými při realizaci tohoto typu výuky. Zvláštní pozornost bude věnována strategiím scaffoldingu a jejich přenositelnosti do ostatního vyučování na prvním stupni.  Cílem kurzu Práva dítěte je získat dovednosti potřebné k přetváření konceptu práv dítěte do učiva, získat informace o pojetí dítěte a dětství a o kompetencích učitele při záchytu syndromu CAN.

Sylabus

Sylabus k výběrovému kurzu Podpora dětí s překážkami v učení a) Úvodní setkání se studenty - úvod do problematiky, naplánování praxe (4 hodiny) b) 10 hodin individuální praxe s dětmi s překážkami v učení (formou asistentské praxe ve třídě, doučování, apod.) c) 3x sdílení a reflexe zkušeností v e-learningovém prostředí d) Závěrečné setkání se studenty a spolupracovníky (4 hodiny)   Sylabus ke kurzu Práva dítěte - Obsah kurzu: Pojetí dítěte a dětství - východisko konceptu práv dítěteÚmluva o právech dítěte a její uplatňování ve vzdělávání a pro vzdělávací záměryPrincipy a vzdělávací strategie výuky dětských práv Ohrožené dítě a kompetence učitelePříklady konkrétních výukových činností s obsahem práv dítěte- Požadavky k zápočtu: Aktivní účast na seminářích, plnění průběžných úkolů, příprava výukové jednotky nebo pomůcky, založení osobního kurikula vzdělávání v právech dítěte. Sylabus ke kurzu CLIL - Angličtina napříč předměty 1. stupněSeznámení s CLIL - teorie a výzkumy, projekty CLIL v ČR, diskuze nad výhodami a riziky CLILu na základě videoukázek z hodinPříprava výukových plánů a zajištění porozumění v hodinách CLIL - strategie scaffoldinguPrezentace vlastních výukových plánů a skupinová reflexeRealizace hodin CLIL ve třídách 1. stupněReflexe vlastního vyučování a společné vytvoření souboru doporučení pro výuku typu CLIL na 1. stupni ZŠ 

Literatura

Podle požadavků vyučujících dle specializace  Doporučená literatura ke kurzu Podpora dětí s překážkami v učení Jiří Kocourek, Eva Pechová (eds.): S vietnamskými dětmi na českých školách. H & H Vyšehradská, Praha 2007. Eva Janebová (ed.): Interkulturní komunikace ve škole. FFUK, Praha 2009 Drahomíra Jucovičová et al.: Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. D+H, Praha 2009 Metodika přípravy ke zkoušce z českého jazyka pro žadatele o trvalý pobyt (úroveň A1) - pouze úvodní kapitoly (http://cestina-pro-cizince.cz/uploads/Dokumenty/cest_pro_ciz_final.pdf)  Doporučená literatura ke kurzu Práva dítěte Úmluva o právech dítěte. K dispozici ve studovně, nebo In Práva dítěte v dokumentech. Praha: Themis, 1999. Hradečná, M., Hejlová, H., Novotná, J.: Práce učitele s právy dítěte. Praha:SVI PedF UK, 1996. Hejlová, H.: Vliv konceptu práv dítěte na pozici dítěte ve vzdělávání.In Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2004.Hejlová, H.: Práva dítěte ve vzdělávání - výzva pro učitele. UK v Praze, PedF, 2010. Dunovský, J. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě.Praha: Grada, 1995.Doporučená literatura ke kurzu CLIL - Angličtina napříč předměty 1. stupně ZŠCoyle, D., Hood, P. & Marsh, D. CLIL - Content and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2010.Hanšpachová, J. Řandová, Z. Angličtina plná her. Praha: Portál, 2010.Hanušová, S. Vojtková, N. CLIL v české školní praxi. Brno: Studio Arx, 2011. Ke stažení na http://www.vys-edu.cz/Mehisto, P. Uncovering CLIL: Content Language Integrated Learning. Cambridge University Press, 2008.Šmídová, T., Tejkalová, L., Vojtková, N. CLIL ve výuce. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. Ke stažení na www.nuv.cz/uploads/Publikace/CLIL_ve_vyuce.pdf‎

Garant

PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.PhDr. Jana Stará, Ph.D.Mgr. Klára Smolíková

Vyučující

PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.PhDr. Jana Stará, Ph.D.PhDr. Petra Vallin