Předmět Komparativní pedagogika (O01215246)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01215246 - Komparativní pedagogika, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je orientovanost studentů v oblasti metodologie komparativní pedagogiky, relevantních informačních zdrojů, systému a kurikulu primárního vzdělávání ve světě a vybraných celosvětových trendech, doporučeních mezinárodních organizací (UNESCO, OECD) a reflexích výsledků mezinárodních studií zkoumajících výsledky ve vzdělávání.
Sylabus
Teorie, metodologie a vývoj komparativní pedagogikyZdroje informací KPÚvod do teorie vzdělávacích systémůSystém a kurikulum primárního vzdělávání ve světěVýsledky mezinárodních výzkumů výsledků ve vzděláváníMezinárodní trendy a doporučení mezinárodních institucíVybrané trendy ve vzdělávání (formativní hodnocení, inkluzivní vzdělávání, profesní rozvoj učitelů, komunitní vzdělávání, vzdělávání ke globálníodpovědnosti)
Literatura
Povinná:WALTEROVÁ, E. Srovnávací pedagogika: Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2006. 324 s. ISBN 80-7290-269-5.PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha, Portál 2006. 263 s. ISBN 80-7367-155-7Dále je povinná orientovanost v mezinárodních výzkumech PIRLS, PISA, TIMSS a jejich hlavních zjištěních, indikátorech OECD Doporučená: JEŽKOVÁ, V.; WALTEROVÁ, E.; ABANKINA, T.; ABANKINA, I. Školní vzdělávání v Ruské federaci. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2206-4. (v tisku) JEŽKOVÁ, V.; DVOŘÁK, D.; GREGER, D.; DAUN, H. Školní vzdělávání ve Švédsku. Praha: Nakladatelství karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2021-3. JEŽKOVÁ, V.; DVOŘÁK, D.; CHAPMAN, C. a kol. Školní vzdělávání ve Velké Británii. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1784-8. JEŽKOVÁ, V.; KOPP, von, B.; JANÍK, T. Školní vzdělávání v Německu. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1558-5. JEŽKOVÁ, V.; GREGER, D. (eds.). Školní vzdělávání. Zahraniční trendy a inspirace. Praha: Karolinum. ISBN 80-2461313-1. Průcha, J. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha, Portál 2006. 320 s. ISBN 80-7178-290-4 Váňová, M.: Srovnávací pedagogika a její teoretické problémy. In: Pedagogická revue, roč. 51, 1999, č.: 5, s. 410-418, ISSN: 1335-1982 Učení je skryté bohatství : zpráva Mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století". 1997. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Ústav výzkumu a rozvoje školství. 125 s.
Požadavky
Zápočet bude udělen při získání alespoň 80 bodů.Za aktivní (!) účast na každé z jednotlivých přednášek může student získat max. 10 bodů.Za znalostní zápočtový test může student získat maximálně 100 bodů.Test bude zaměřen na znalosti ze základů komparativní pedagogiky jako vědecké disciplíny, komparace evropských školských systémů,orientovanosti v oblasti mezinárodních výzkumů vzdělávacích výsledků žáků, orientovanosti v evropských informačních databázích(viz doporučená literatura - povinná a obsah jednotlivých přednášek).
Garant
PhDr. Jana Stará, Ph.D.