Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá pedagogická praxe II (O01215270)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01215270 - Souvislá pedagogická praxe II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Organizace a obsah Souvislé pedagogické praxe II:•Student/ka se v týdnu před začátkem SPPII zkontaktuje s vysokoškolským učitelem, který povede jeho/její praxi, a s fakultním učitelem ze ZŠ, u kterého bude vykonávat praxi. První den praxe se student/ka přihlásí u ředitele školy, seznámí se s prostředím školy.•První den ve „své třídě" věnuje náslechům a sběru důležitých informací o třídě a výuce. S fakultním učitelem a druhým praktikantem dohodne a zpracuje předběžný plán vlastních aktivit.•Od 2. dne student/ka učí 2 hodiny denně ve své třídě, v ostatních hodinách se věnuje náslechům, své plány konzultuje s fakultním učitelem a s druhým praktikantem, své výstupy reflektuje.•Celý 3. (4.) týden praxe student/ka plánuje a učí ve třídě samostatně a souvisle, s podporou fakultního učitele a druhého praktikanta.•Během praxe se student/ka účastní všech aktivit, kterým se věnuje fakultní učitel, tj. i aktivitám během přestávek, třídním schůzkám, pedagogickým poradám, celoškolním akcím atd.•Během praxe se student/ka seznámí se školním vzdělávacím programem a dalšími důležitými školními materiály a předpisy.•Vysokoškolský učitel, tj.vedoucí pedagogické praxe (dle zápisů v SIS) bude při domluvené hospitaci požadovat předložení průběžně vedeného pedagogického deníku a aktuální písemné přípravy na hodinu.Na konci Souvislé pedagogické praxe II bude vysokoškolským a fakultním učitelem hodnocena míra zvládnutí Souboru kvalit studentovy práce na praxi v celém rozsahu dle „Hodnotícící škály pro závěrečnou pedagogickou praxi". Kompletní materiál pak bude předkládán studenty u státní závěrečné zkoušky z pedagogiky.Podmínky pro udělení zápočtu za Souvislou pedagogickou praxi II:•100% docházka a aktivita studenta/studentky na praxi a reflektivních rozborech•písemné sebehodnocení v rámci dokumentu Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi. Při sebehodnocení a hodnocení studenta na SPP II. se vychází z následujících oblastí:1.Plánování výuky2.Komunikace a vytváření prostředí pro učení3.Řízení učebních procesů4.Hodnocení žáků5.Reflexe výuky6.Kontext výuky7.Profesní rozvoj•příznivé písemné hodnocení studenta/studentky fakultním a vysokoškolským učitelem•předložený pedagogický deník (zpracovaná očekávání, údaje o třídě, žácích, náslechy, přípravy a reflexe, výukové materiály). Student/ka předkládá k zápočtu dopracovaný týdenní plán a soubor příprav a reflexí z jednoho souvisle vedeného týdne výuky.Podmínky pro udělení zápočtu za Seminář k souvislé pedagogické praxi II:•účast a zpracování úkolů na Semináři k souvislé pedagogické praxi II•esej Já začínající učitel/ka

Literatura

Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998Havlínová, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1998Holt, J. Jak se děti učí. Praha : Strom, 1995Kalhous, Z., Z. Obst, O.: Školní didaktika. Praha : Portál, 2001Krejčová, V., Kargerová, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha : Portál, 2003Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998Kyriacou, Ch. Klíčové dovednost učitele. Praha : Portál 1996Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál 1998Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Praha : VÚP, 2004dle aktuálních požadavků

Garant

PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.