Předmět Primární pedagogika II - Alternativní školy a inovativní programy I (O01315619)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01315619 - Primární pedagogika II - Alternativní školy a inovativní programy I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem je hlouběji se seznámit s vybranými proudy zahraničního reformního hnutí a vybranými inovativními programy. Cílem je hledání možností jejich vlivu na vlastní pojetí výuky.
Sylabus
Alternativní školy a inovativní programy Pedagogika M.MontessoriWaldorfská pedagogika Program Začít spolu
Literatura
RÝDL, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Praha 1994.ŠTECH, S.: Škola stále nová. Praha 1992.DOUŠKOVÁ, A.: Pedagogika C. Freineta a jeho techniky ve škole. In Komenský, č.5/2004, s.11 - 17.TOMKOVÁ, A.: seriál Podněty z pedagogiky C. Freineta. In Učitelské listy, č.2 - 6/2005-06.TOMKOVÁ, A.: Matematika ve školách C. Freineta. In Kritické listy, č. 26/2007, s.12-14.TOMKOVÁ, A., KOŠŤÁLOVÁ, H.: Čtení v Otevřené škole. In Kritické listy, č.27/2007, s.7-9.WENKE, H., ROHNER, R.: Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno 2000.ZELINKOVÁ, O.: Pomoz mi, abych to dokázal - pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha 1997.KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodiský průvodce pro 1.st.ZŠ. Praha 2011.Kompetentní učitel 21.století. Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Praha 2011.
Požadavky
Závěrečná písemná reflexe: Alternativní školy a jejich význam pro mé pojetí výuky
Garant
PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.