Předmět Primární pedagogika V – Průřezová témata - výchova ke globální odpovědnosti (O01315622)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01315622 - Primární pedagogika V – Průřezová témata - výchova ke globální odpovědnosti, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
1. Globalizace a vzájemná závislost jednotlivých částí světa2. Globální problémy a jejich řešení3. GRV v RVP ZV a školních vzdělávacích programech4. Důležitost a základní přístupy ke GRV5. Vývojové předpoklady dětí mladšího školního věku pro GRV6. Zjišťování prekonceptů dětí a práce s nimi 7. Práce s cíli v hodinách GRV8. Diskusní metody ve výuce GRV9. Metody dramatické výchovy ve výuce GRV10. Hodnocení znalostí, dovedností a postojů žáků v oblasti GRV11. Učitel GRV v primární škole12. Výukové materiály a učebnice GRV
Literatura
Vacek, P. Rozvoj morálního vědomí žáků. Metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008. Internetové zdroje: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/07/DOV-ZV1.pdf http://www.mzv.cz/file/612334/Narodni_strategie_globalniho_rozvojoveho_vzdelavani_pro_obdobi_2011___2015.pdf
Požadavky
Studentka aktivní účastí v seminářích (+ doklady v deníku) prokáže své znalosti a dovednosti, konkrétně: - Vysvětlí, co je to globalizace a uvede příklady, jak se globalizace projevuje v oblasti ekonomické, sociální, kulturní a politické.- Vyjmenuje globální problémy lidstva a zhodnotí různé přístupy k jejich řešení- Kompetentně diskutuje o úloze globálního rozvojového vzdělávání v současné škole.- Analyzuje možnosti začleňování GRV do kurikula primární školy.- Naplánuje začlenění GRV do stávajících ŠVP.- Zhodnotí přípravu na hodinu a nahrávku vyučovací hodiny z hlediska cílů GRV, použitých metod, vývojových předpokladů dětí mladšího věku a obecně didaktických přístupů.- Naplánuje a zrealizuje vyučovací hodinu GRV a reflektuje její průběh a výsledky.- Zhodnotí své předpoklady vzhledem k výuce GRV a naplánuje svůj další profesní rozvoj.- Prokáže orientovanost v nabídce organizací, kurzů, projektů, literatury, výukových materiálů, učebnic zabývajících se GRV. účast na setkáních (100%, v případě neúčasti na některém setkání - náhradní práce)
Garant
PhDr. Jana Stará, Ph.D.