Předmět Primární pedagogika VI - Alternativní školy a inovativní programy II (O01315623)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01315623 - Primární pedagogika VI - Alternativní školy a inovativní programy II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem je hlouběji se seznámit s vybranými proudy zahraničního reformního hnutí a vybranými inovativními programy. Cílem je hledání možností jejich vlivu na vlastní pojetí výuky.
Sylabus
Alternativní školy a inovativní programyPedagogika R. Steinera (waldorfské školy)Pedagogika C. FreinetaPedagogika O. DecrolyhoDaltonský plán H. ParkhurstovéPřípadně další vybrané inovace
Literatura
CALGREN, F. Výchova ke svobodě. Praha: Baltazar, 1991.DOUŠKOVÁ, A.: Pedagogika C. Freineta a jeho techniky ve škole. In Komenský, č.5/2004, s.11 - 17. HAMAIDOVÁ, A. Metoda Decrolyho. Praha: Pedagogická přítomnost, 1926.RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Praha 1994. ŠTECH, S. Škola stále nová. Praha 1992. TOMKOVÁ, A. seriál Podněty z pedagogiky C. Freineta. In Učitelské listy, č.2 - 6/2005-06. TOMKOVÁ, A. Matematika ve školách C. Freineta. In Kritické listy, č. 26/2007, s.12-14. TOMKOVÁ, A., KOŠŤÁLOVÁ, H. Čtení v Otevřené škole. In Kritické listy, č.27/2007, s.7-9.TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009.WENKE, H., ROHNER, R. Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno: Paido, 2000.
Požadavky
DocházkaAktivní účast v seminářích, vypracování dílčích úkolůPrezentace získaných zkušeností k vybraným alternativám
Garant
PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.PhDr. Anna Tomková, Ph.D.