Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika vzdělávání pomocí dokumentárního filmu (O01315V001)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01315V001 - Metodika vzdělávání pomocí dokumentárního filmu, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je motivovat studenty využívat ve výuce dokumentární film a vybavit je kompetencemi jej využívat.

Sylabus

SYLABUS - Představení teorie využití dokumentárního filmu ve výuce - Představení interaktivní metodologie jako nedílné součásti práce s filmem - Prožitkové hry při práci s filmem - Téma: Osobnostní a sociální výchova - Probíraná témata: mezilidské vztahy, hodnoty, etika - Práce s filmy na téma OSV   Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Rozvojové cíle tisíciletí OSN - Probíraná témata : Plán OSN na splnění cílů a indikátorů RCT, provázanost lokálních a globálních témat - Práce s filmy na téma VMEGS   Environmentální výchova - Práce s filmy: Sociální spoty na téma životní prostředí - Probíraná témata: odpad, změny klimatu, ekologická stopa, udržitelný rozvoj   Mediální výchova - Práce s filmy Mediální kuchyně, Večerní zprávy, Obchodníci s coolturou - Probíraná témata: Mediální gramotnost, mediální vzdělávání, mediální sdělení, gender a média - Studentská modelová hodina   Multikulturní výchova - Probíraná témata: Výuka kontroverzních témat, rasismus, předsudky, diskriminace, multikulturní vs. interkulturní, přijímání jinakosti, etnický původ - Práce s filmy na téma multikulturní výchovy - Studentská modelová hodina Výchova demokratického občana - Probíraná témata: Nedemokratické režimy, techniky propagandy, politické procesy, holocaust, Všeobecná deklarace lidských práv, občanská participace - Práce s filmem na téma nedemokratické režimy - Studentská modelová hodina Studentské modelové aktivity

Literatura

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH - ROZVOJOVÉ CÍLE TISÍCILETÍ Rutter, J. Refugees. A Resource Book for Primary Schools. The refugee council ,1998. Pazderka, J.: Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce. In: Globální problémy a rozvojová spolupráce. Člověk v tisni, o. p. s., Praha 2005. Stojanov, R.; Jamborová, M.: Millennium Development Goals - The Case of Poverty. Reduction and Development Assistance. In: Development Assistance in the Light of Practice. Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc 2008. MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA Allport, G.W. O povaze předsudků. Praha: Prostor, 2004; Reforma multikulturního vzdělávání, manuál pro učitele základních škol. Praha: Partners Czech, 2003. Jakoubek, M.: Romové - konec (ne)jednoho mýtu. Socioklub, Praha 2004. T. Šišková (Výchova k toleranci a proti rasismu. 1998, Menšiny a migranti v České republice. 2001), VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA Beran, V.: Jak na žákovskou samosprávnou demokracii. Učitelské listy, roč. IX, 2001/2, č. 3, příloha I-II. Bůžek, A.: Žákovská samospráva jako významný prostředek mravní a občanské výchovy. In: Práva a participace dětí v rodině, ve škole a ve veřejném životě. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999, s. 9-15, ISBN 80-7041-07-X. Kdo jiný? Metodická příručka pro učitele. Člověk v tísni. Praha. 2010. MEDIÁLNÍ VÝCHOVA Assenza, G. B., Assenza, D.: Televize a násilí: Zhodnocení mezinárodního výzkumu. Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc 2006. Bittman, L.: Mezinárodní dezinformace. Mladá fronta, Praha 2000. Burton, G.; Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barrister and Principal, Brno 2003 Sekera, M., Köplová, B.: Mediální studia na přelomu tisíciletí a role médií v dějinách českých zemí. Fontis, Praha 2003. ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA Matějček, T. (2007b): Ekologická a environmentální výchova. Učební text k průřezovému tématu Environmentální výchova podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Nakladatelství České geografické společnosti, Praha, 52 s. Moldan, B. Podmaněná planeta. Karolinum, Praha, 2009 Lomborg, B. (2008): Zchlaďte hlavy. Dokořán, Praha. Máchal, A. (2000): Průvodce praktickou ekologickou výchovou, Rezekvítek, Brno Nátr, L. (2005): Rozvoj trvale neudržitelný. Karolinum, Praha OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA Belz, H., Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2001. Hermochová, S. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno : AISIS 2005 Hayes, N. Aplikovaná psychologie. Praha: Portál, 2003. Valenta, J., Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno : AISIS 2006.

Požadavky

Studenti budou hodnoceni na základě docházky a aktivní účasti na semináři (povolená 1 absence). Dalším požadavkem k zápočtu je tvorba a prezentzace modelové aktivity ( studenti (jednotlivě nebo ve dvojicích) připraví a odučí během semináře modelovou aktivitu za využití dokumentárního filmu a interaktivních metod).

Garant

PhDr. Jana Stará, Ph.D.