Předmět Vzdělávání žáků-cizinců (O01315V44)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01315V44 - Vzdělávání žáků-cizinců, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Studenti budou připraveni na vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem, získají dovednosti jejich efektivního a úspěšného začlenění. Seznámí se s odbornou literaturou vztahující se k této oblasti. Na základě vlastní zkušenosti dokážou připravit vyučovací hodinu pro třídu, ve které je přítomen takový žák, navrhnout jeho vzdělávací plán a pracovat s jeho vzdělávacími cíli.
Sylabus
Úvod do problematiky migraceVzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na českých školáchLegislativní rámec vzdělávání cizinců v českých školáchPrincipy práce s žáky s odlišným mateřským jazykemPodpora začleňování žáka cizinceVýuka češtiny jako druhého jazykaTvorba individuálního vzdělávacího plánu
Literatura
Kolektiv autorů. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách.Praha: META o.s. - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011. ISBN 978-80-254-9175-1, (ke stažení zde: http://www.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/zaci_s_omj_v_ceskych_skolach_0.pdf) META, o.p.s. Principy práce s žákem s OMJ. [25.8.2014] http://www.inkluzivniskola.cz/cizinec-v-bezne-tride-aneb-pedagogika/pet-principu-prace-s-zakem-s-omj Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. Praha: Portál, 2007. Janebová, E. (ed.): Interkulturní komunikace ve škole. Praha: FFUK, 2009. Drahomíra Jucovičová et al.: Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: D+H, 2009. Habart, T. a kolektiv. Krok za krokem k inkluzi. Varianty, Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2010 (ke stažení zde: http://www.varianty.cz/download/pdf/pdfs_84.pdf) Kostelecká, Y. a kolektiv. Žáci-cizinci v základních školách: Fakta, analýzy, diagnostika. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Praha 2013, ISBN 978-80-7290-630-7.
Požadavky
Student předkládá vlastní reflexní deník z asistentské praxe, jehož součástí jsou všechny hospitační záznamy dle vzoru, pedagogická diagnostika a kazuistika žáka, příprava na hodinu dle vzoru a návrh individuálního vzdělávacího plánu.
Garant
PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Klára Horáčková