Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika výtvarné výchovy III (O01321165)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01321165 - Didaktika výtvarné výchovy III, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

* Cíl výuky: * Vytvořit předpoklady pro plně kvalifikované vyučování výtvarné výchovy: plánování, realizace a hodnocení výtvarných činností v primární škole.

Sylabus

* Teorie: * Výtvarná výchova : transformační procesy, učivo vv, kompetence žáků i učitelů, výtvarné a didaktické prostředky jejich dosahování.  * Praxe: Plánování učiva ve výtvarné výchově, didaktická analýza. Rozvíjení funkčního slovníku učitele. * Klíčová slova: téma, námět, obsah, učivo, metoda, kompetence, výtvarná technika, výtvarné prostředky, hodnocení, reflexe, proces, produkt.

Literatura

Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova. Habilitační práce. Brno: MU, 2OO2. ISBN 80-210-3029-1Cikánová, K.: Malujte si s námi. Praha, Aventinum 1993,1996Fišer, Havlík, Horáček, R. Slovo, akce, obraz. Brno: MU, 2010. ISBN 978-80-210-5389-2Fišerová, Z. Vizuální gramotnost jako základní soubor kompetencí empirického diváka pro tvorbu a čtení významů kulturních artefaktů. Disertační práce. PedF UK 2015FULKOVÁ, M. Diskurs umění a vzdělávání. Praha: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L.,SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 315 s. ISBN 978-80-7290-535-5.Fulková, M., Jakubcová, L., Kitzbergerová, L., Sehnalíková, V. Galerijní a muzejní edukace 2. Praha: PedF UK a UPM 2013. ISBN 978-80-7290-700-7 (PedF); 978-80-7101-127-09 (UPM)Fulková, M., Novotná, M. Výtvarná výchova pro6. a7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia.Fulková, M., Novotná, M. Výtvarná výchova pro8. a9. roč. ZŠ a víceletá gymnázia.Horák, O., Franta, J. Proč obrazy nepotřebují názvy? Praha: Labyrint 2014. ISBN 978-80-86803-28-9Kitzbergerová. L. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK 2014. ISBN 978-80-7290-667-3 elektronický textPraha: Fortuna 1997. ISBN 80-7168-382-5Praha: Fortuna 1999. ISBN 80-7168-591-7ROESELOVÁ, V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004, ISBN 80-902267-5-2ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8SLAVÍK, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha: UK PedF, 1997. ISBN 80-7184-437-3Slavíková,V., Slavík, J.; Hazuková, H. Výtvarné čarování. Praha . UK - PedF , 2000. ISBN 978-80-7361Slavíková,V.; Slavík, J.; Hazuková, H. Výtvarné čarování. Praha . UK - PedF , 2000Uhl Skřivanová, V. Pedagogika umění - umění pedagogiky. Ústí nad Labem: UJEP 2014. ISBN978-80-7414-663-3

Požadavky

pravidelná docházka, aktivita v semináříchvčasné, kvalitní zpracování průběžných úkolů Formy kontroly předmětu: klasifikovaný zápočet

Garant

PaedDr. Helena Hazuková, CSc.

Vyučující

Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.