Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá pedagogická praxe (O01321170)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01321170 - Souvislá pedagogická praxe, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Vytvoření základů pro sebereflexi učitele, strukturované a uvědomované rozvažování nad přípravou, průběhem a výsledky pedagogické činnosti na základě vlastních pedagogických pokusů i hospitační činnosti.

Sylabus

* Obsah: Klíčová slova: kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti * 1. Teorie: * 2. Praxe: - Hledání variant řešení pedagogických situací. (Podle možností konkrétní výuky předmětu, plán a příprava v kontextech neočekávaných ped. situací, úskalí improvizace, řízená aktivizace žáků aj.) - Reflexe teoretických poznatků, porovnání s vlastní pedagogickou činností při řešení ped. situací. (Posouzení stavby konkrétní vyučovací jednotky, organizační momenty,východiska - motivace, aktivizace žáků, typy otázek, způsoby shrnutí poznatků a jejich ověření,kontexty s plánem aj.) - Identifikace problému. (Rozlišování mezi problémem a symptomem výchovných situací.) - Rozvíjení náhledu na vlastní ped. činnost. (Způsoby hodnotící reflexe) - Rozšiřování a aktivizace funkčního slovníku učitele pro diskusi o procesu a výsledku ped. činností.(?Umění" klást otázky, typy otázek, základní chyby při aktivizaci žáků aj.)

Literatura

Langová, M. : Učitel v pedagogických situacích, Praha, UK 1992 Pařízek, V. : Učitel v nezvyklé školní situaci, Praha, SPN 1990 Mareš, J., Křivohlavý, J. : Komunikace ve škole, Brno , MU 1995 Mareš, J. : Styly učení žáků a studentů, Praha, Portál 1998

Garant

PaedDr. Helena Hazuková, CSc.Mgr. Helena Kafková, Ph.D.