Předmět Výtvarná kultura a výchova III (O01321901)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O01321901 - Výtvarná kultura a výchova III, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Přejít z náhledové roviny obecných problémů teorie umění a estetiky do konkrétní časově vymezené roviny epochy 19. a 20. století s důrazem na detailnější pohled.
Sylabus
Geneze moderního umění jako vyústění uměleckého vývoje v 19.století. Vývojové etapy do 2.světové války, jejich základní principy, tendence, uzlové body. Kvalitativní proměna "gramatiky", tektoniky a sémantiky výtvarných děl moderního umění. Specifické problémy interpretace výtvarného uměleckého díla.Teorie: 1.1. Umělecká avantgarda, její charakteristika a společenské kořeny1.2. Základní principy moderního umění a obecné zásady proměn výrazových prostředků a sémantiky avantgardního výtvarného projevu1.3. Uzlové body vývojových etap moderního umění do 2. světové války1.4. Obecná charakteristika jednotlivých vývojových etap s důrazem na stěžejní principy, tendence a aspekty jednoty jako určujícího faktoru konkrétní vývojové etapy1.5. Vývojové etapy moderního umění do 2.světové války: a) přechodné období (od impresionismu do secese) b) počátky evropské avantgardy (1905 - 1914) c) mezi dvěma světovými válkami (l9l4 - 1945)
Literatura
Základní studijní literatura:1) ZHOŘ,I.Proměny soudobého výtvarného umění. Praha : SPN, 1992.ISBN 80-04-25555-82) ŠAMŠULA,P; HIRSCHOVÁ,J. Průvodce výtvarným uměním IV. Praha: Práce, 1994. ISBN 80-208-0008-53) DEMPSEYOVÁ, . Umělecké směry, styly a hnutí:
Požadavky
Požadavky k zápočtu: testPožadavky ke zkoušce: Schopnost analýzy jednotlivého výtvarného díla (včetně architektury). Schopnost srovnávací analýzy. Schopnost zhodnotit osobitost výtvarného názoru a jeho přínos.
Garant
PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.