Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika Vv II (O02321031)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O02321031 - Didaktika Vv II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Teorie:Vyjasnění východisek - sémiotika a současné pojetí kultury, umění a školy. RVP. Učitelovo pojetí výuky. Složky kompetence učitele VV ve vazbě na analýzu jednotky vyučování Vv. Soudobé tendence a modely vyučování Vv, didaktické uchopení obsahů ve výtvarné výchově. Praxe:Praktické dílny, rozbor konkrétních případových studií z praxe studentů, i z praxe profesionálů z různých edukačních prostředí, konceptová analýza námětu. Požadavky k zápočtu:Prezentace vlastního přístupu /modelu vyučování z praxe, jeho analýza a obhajoba. Formát Powerpoint. Forma zkoušky:0Požadavky ke zkoušce:0Základní studijní literatura: Z povinné řady 1. semestru kursu: Barthes, R. (2004) Mytologie. Praha: Dokořán. ISBN 80-86569-73-XBauman, Z. (2002). Tekutá modernita. Praha, Mladá fronta ISBN 80-204-0966-1Foucault, M. (1994). Toto nie je fajka. Bratislava, ArchaGoodman, N. (1996). Způsoby světa-tvorby. Bratislava, Archa. ISBN 80-7115-120-3Goodman, N. (2007). Jazyky umění. Nástin teorie symbolů. Praha: Academia. ISBN 978-80-200-1519-8Kulka, J. (1991). Psychologie umění. SNP, PrahaPetříček, M. (2000). Umění na hranici vědění. In Média a současnost, sborník symposia České sekce INSEA, Praha, 2000 Další literatura: Rámcový vzdělávací program, www.msmt.cz www.vuppraha.cz Fulková, M. (2002). Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, roč. 42, č. 4., str. 12 - 14. ISSN1210-3691Fulková, M. a kol. (1997) Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna. Fulková, M., Novotná, M. (1999) Výtvarná výchova pro 7. a 8. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna. Fulková, M. (2006) Když se řekne? identita v moderním a postmoderním kontextu. Výtvarná výchova, v tisku. Fulková, M. (2003, 2004). Když se řekne ?Gender. Gender ve výtvarné výchově. Výtvrarná výchova 4/2003, roč. 43, Výtvarná výchova 1, 2, 3/2004, roč. 44Kitzbergerová, L. (2005) Přemýšlení o znaku. Interní materiál KVV Pedf UK Praha. Pachmanová, M. (ed.) (2002). Neviditelná žena. Antologie současného amerického myšlení o feminismu, dějinách a vizualitě. Praha, One Woman Press. ISBN 80-86356-16-7Průcha, J. (2001). Multikulturní výchova. Teorie - praxe - výzkum. Praha, ISV nakladatelství ISBN 80-85866-72-2Slavík, J. (2003, 2004). Umění zážitku, zážitek umění.I, II. Pedagogická fakulta, Universita Karlova v Praze. Štech, S. (1992) Škola stále nová. Praha: Nakladatelství Karolinum, UK. ISBN 80-7066-673-0 Taylor, Ch. (2001) Etika autenticity. Praha: Filosofia, nakl. Filosofického ústavu AV ČR. ISBN 80-7007-150-8

Literatura

HAZUKOVÁ, H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah. 1997. ISBN 80-902267-2-8SLAVÍK, J. Didaktika výtvarné výchovy III. Praha: SPN, Pedagogická fakulta UK,1990ISBN 80-7066-268-9

Garant

doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.