Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická praxe Vv 1 (O02321034)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O02321034 - Pedagogická praxe Vv 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Cíl výuky :Ověřování a analýzy dosažené úrovně ve výtvarné a psychodidaktické dimenzi profesní kompetence učitele ve výtvarné výchově: Příprava vyučovacích pokusů studentů a jejich realizace 2. st. ZŠ, G, ZUŠ. Hodnotící reflexe dosažených výsledků. Obsah disciplíny : Klíčová slova :Zodpovědnost, rozhodování, plán, realizace, interakce, hodnotící analýza, teoretické poznatky a zkušenost, prezentaceTeorie : Aplikace teoretických poznatků do výtvarně výchovné praxe. Teoretická reflexe přípravy, procesu a výsledků činností žáků ve Vv na 2. stupni ZŠ, G, ZUŠ. Praxe :1. Dvoutýdenní souvislá pedagogická praxe výtvarné výchovy u určených fakultních učitelů převážně na 2. stupni základních škol a osmiletých gymnáziích. 10 hodin náslechů u fakultního učitele. Ověřování vyučovacích postupů a metod nejméně v 10 hodinách samostatné výuky krátké námětové řady. 12 hodin následných rozborů s fakultním učitelem. 2. Písemná reflexe, prezentace výsledků praxe výstavou ve III. patře Ped F UK. Konkrétně : instalace prezentací 18. IV. 08, doba trvaní výstavy od 21. IV. - 7. V.2008Přesné instrukce pro studenty a materiály pro praxi budou rozdány v seminářích didaktiky Vv 3. , tj.:a) Rozvrh hospitací a výstupů v určené škole odevzdá posluchač dvojmo Mgr. Cikánové před nástupem praxe, nejpozději 1. den praxe. Je proto nutné, aby posluchač navštívil svého fakultního učitele před začátkem své praxe.c) Denní stručné záznamy hospitací a výstupů - doplněné a potvrzené fak. učitelem na dodaném formuláři odevzdá posluchač na prvním semináři did. ihned po praxi Mgr. Cikánové.d) Hodnocení praxe posluchače fakultním učitelem odevzdá posluchač na prvním semináři did. ihned po praxi Mgr. Cikánové, pokud formulář s hodnocením nepošle fak. učitel Mgr. Cikánové poštou. Požadavky k zápočtu : 1. Včasně odevzdané materiály z praxí viz výše body a), b), c), d): 2. Písemné kladné hodnocení studenta fakultním učitelem a určeným vyučujícím z katedry Vv. 3. Na výtvarné i pedagogické úrovni prezentovaný celek výsledků praxe na panelech ve III. patře PedF a R 311 (podle umístění 2 studentů na škole lze i ve dvojicích) včetně:a) doprovodné krátké písemné charakteristiky realizované výtvarné řady a námětů (tzn. východisek, řešeného výtv. problému, využité techniky) doplněné o krátké reflexe, eventuelně i o fotodokumentace, pokud šlo o rozměrnější instalaci, objektovou tvorbu, akci aj.) na panelech při instalaci výstavy k vystaveným dětským pracím jako souhrnné popisky.b) zveřejněných využitých motivačních materiálů jako východisek k výtvarné tvorbě c) Nezapomeňte na orientační popisek s údaji: Adresa školy, jméno praktikujícího studenta, jméno vedoucího fakultního učitele, motivační název výtvarné řady (řad) pro ročníky, kde jste vyučovali.4. Individuální ústní prezentace na semináři didaktiky před svým prezentovaným celkem výsledků praxe na panelech. Současně lze předložit pedagogický deník a program na CD Power Point 8 Poznámka: Některé individuální výsledky praxe s dobrou fotodokumentací lze již tradičně zveřejnit článkem v časopise Výtvarná výchova. Praxi I. a její výsledky, CD, reflexe, výzkum lze směrovat k zadanému tématu diplomové práce. Literatura :Hazuková, H. : Příprava učitele na rozhodování ve Vv, 1993Slavík, J. : Didaktika Vv III., 1990 a Kapitoly z Vv I., II., 1993, 1994Fulková, M. a kol. . Výtvarná výchova pro 6 -7. roč., 8. - 9.roč.Roeselová,V. : Námět ve výtvarné výchově, Praha, Sarah 1995 Techniky ve výtvarné výchově, Praha, Sarah 1996 Řady a projekty ve výtvarné výchově, Praha, Sarah 1997 Didaktika výtvarné výchovy nejen pro ZUŠ, Praha, PedF UK, 2001Cikánová, K. : Kreslete si s námi, Praha, Aventinum 1992,1997 Malujte si s námi, Praha, Aventinum 1993,1996 Tužkou, štětcem nebo myší, Praha, Aventinum 1998Brožková, I. : Dobrodružství barvy, Praha, SPN 1982 Šamšula, P. : Obrazárna v hlavě 1. - 10., Praha, Práce 1996 - 2001 Kolektiv autorů katedry Vv PedF UK : Průvodce výtvarným uměním I. - V., Praha, PráceZhoř, I. : Proměny soudobého výtvarného umění, Praha, SPN 1992 Výtvarná výchova v projektech I. 1995, II. 1996Pohribný, A. : Malý labyrint výtvarného umění, Praha, SNDK 1968Vzdělávací programy MŠMT - RVP na www stránkách VÚPP Časopisy ?Výtvarná výchova", ?Ateliér"Motivační literatura - populárně vědecká, atlasy, učebnice žáků, školní knihovny, časopisy, katalogy výstavInternet, materiály CD z depozitáře K. Cikánové (metodika ?Výtvarná výchova k projektu environmentálního vzdělávání")Datum : 25. ledna 2008 Vyučující: Mgr. Karla Cikánová Vedoucí oddělení : Doc. ak. mal. M. Polcar

Literatura

Základní literatura :HAZUKOVÁ, H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1994.HAZUKOVÁ, H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1995.SLAVÍK, J. Didaktika výtvarné výchovy III.. Praha : SPN, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1990. METODICKÉ PUBLIKACE V. Roeselové, M. Fulkové, K. Cikánové, P. Šamšuly, J. Bláhy, I. Zhoře Viz seznamy metodické literatury z Didaktiky I., II., III.

Garant

Mgr. Karla Cikánová