Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Arteterapie a sebereflexe II (O02321046)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O02321046 - Arteterapie a sebereflexe II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Poznávacím cílem kursu je seznámit studenty s nejdůležitějšími teoretickými souvislostmi socio-rehabilitačních a psychoterapeutických vlastností výtvarného projevu a motivovat je k dalšímu poznávání.

Sylabus

Teorie: 1) Teorie výrazu.2) Výtvarný zážitek - rozbor.3) "Empatická bublina" (Majava), psychická distance (Bullough).4) Expresivita a reflektivita.5) Sociokognitivní konflikt ve výchově uměnímPraxe: 1) Výtvarná tvorba jako východisko zážitku.

Literatura

Ruyer, R. Paradoxy vědomí. Expresivita. Praha : UK - Pedagogická fakulta 1994Slavík, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Praha : Karolinum 1997Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek umění I. a II. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001, 2004Slavíková, V. ; Slavík, J. ; Hazuková, H.: Výtvarné čarování. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001 Campbellová, J.: Techniky arteterapie ve výchově..., Praha : Portál 1998Caseová, C. - Dalleyová, T.(ed.): Arteterapie s dětmi. Praha : Portál 1996Goodman, N. Jazyky umění - nástin teorie symbolů. Praha: Academia 2007Doležel, L. Heterocosmica - fikční a možné světy. Praha: Karolinum 2003Červenka, M. Fikční světy lyriky. Praha: Paseka 2003Ingarden, R. Fenomenologická estetika: pokus o vymezení oblasti bádání (přednáška)Sibley F., Estetické pojmy (esej)Dětská zkušenost s výtvarným projevem a vizuální kulturou (informace z výzkumu NIPOS), Praha: Pedf UK 2006

Požadavky

požadavky ke KZ:Aktivní účast min. 70% (vzhledem k zážitkovému /výcvikovému/ charakteru semináře), vypracované úkoly zadávané během semestru v portfoliu, vypracovaná reflektivní bilance a didaktický úkol, absolvování závěrečného pohovoru

Garant

Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.