Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Arteterapie a sebereflexe II (O09321068)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu O09321068 - Arteterapie a sebereflexe II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Poznávacím cílem kursu je seznámit studenty s nejdůležitějšími teoretickými souvislostmi socio-rehabilitačních a psychoterapeutických vlastností výtvarného projevu a motivovat je k dalšímu poznávání.

Sylabus

Sylabus:Teorie: 6) Teorie výrazu.7) Výtvarný zážitek - rozbor.8) "Empatická bublina" (Majava), psychická distance (Bullough).9) Expresivita a reflektivita.10) Sociokognitivní konflikt ve výchově uměnímPraxe: 2) Výtvarná tvorba jako východisko zážitku.klíčová slova: výraz, reflexe, výtvarný zážitek, fiktivní svět, prekoncept, koncept

Literatura

Slavík, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Praha : Karolinum 1997Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek umění I. a II. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001, 2004Rubin, J. A.(ed.): Přístupy v Arteterapii. Teorie a technika. Praha: Triton 2008Fulková, M.: Reflexivní kompetence učitele výtvarné výchovy. (dis. práce) Pedf UK 2000Slavík, J.; Siňor, S.: Kompetence učitele v reflektování výuky. Pedagogika, 1993, 42, č.2, s. 155-166. ISSN 3330-3815Goodman, N. Jazyky umění - nástin teorie symbolů. Praha: Academia 2007Doležel, L. Heterocosmica - fikční a možné světy. Praha: Karolinum 2003Červenka, M. Fikční světy lyriky. Praha: Paseka 2003Ingarden, R. Fenomenologická estetika: pokus o vymezení oblasti bádání (přednáška)Sibley F., Estetické pojmy (esej)Dětská zkušenost s výtvarným projevem a vizuální kulturou (informace z výzkumu NIPOS), Praha: Pedf UK 2006

Požadavky

požadavky ke KZ: Aktivní účast min. 70% (vzhledem k zážitkovému /výcvikovému/ charakteru semináře), vypracované úkoly zadávané během semestru v portfoliu, vypracovaná reflektivní bilance a didaktický úkol, absolvování závěrečného pohovoru

Garant

Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.