Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Školní zahrady jako modelový agroekosystém (OB2302036)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB2302036 - Školní zahrady jako modelový agroekosystém, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty - současné i budoucí učitele - s potenciálem školních zahrad pro vzdělávání, a to nejen přírodovědných předmětů. Studenti se seznámí s historií - vyžíváním školních zahrad v historii českého školství i se zahraničními zkušenostmi.

Literatura

Burešová, K. Učíme se v zahradě. Chaloupky, 2007.Více informací http://cevv-uk-pedf.blog.cz

Požadavky

Kontrola bude prováděna formou pohovoru nad portfoliem. Součástí hodnocení je také přítomnost na v rozvrhu vypsaném termínu setkání a znalost literatury. Každý student si vytvoří portfolilo (desky s kroužkovou vazbou s listy ve fóliích), do kterého bude vkládat jak své poznámky z přednášek, tak (a především) vlastní zpracovnání vybraných dvou školních zahrad. Každý student odevzdá jako seminární práci buď kopii portfolia nebo (lépe) jeho digitální podobu ve formě PowerPointové prezentace. Každou z těchto zahrad navštíví, vyfotografuje nebo jinak zdokumentuje a do porfolia napíše minimálně tyto informace: - poloha, - rozloha (velikost zahrady), - popis zahrady, který bude obsahovat další informace (sklon zahrady, přítomnost vody apod.), - jak je zahrada využívána pro potřeby vyučování (ano/ne, jaké předměty, jak často), - jak je zahrada využívána pro potřeby volnočasových aktivit (družina apod., jak často), - kdo se o zahradu stará, - jaká zákoutí jsou zde záměrně zřízena nebo udržována, - jaké ekosystémy lze na této zahradě pozorovat (jsou zde i nepůvodní?), - kolik finančních prostředků (nebo i jiných, např. brigády) je ročně na údržbu zahrady vynakládáno, odkud jsou prostředky čerpány, - vlastní hodnocení zahrady. Zahrady student vybírá nejlépe jako modely, příklady dobré praxe. Tedy takové, které mohou učitele inspirovat, povzbudit v práci.

Garant

PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.