Předmět Žák-cizinec v české škole (OB2303V07)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB2303V07 - Žák-cizinec v české škole, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
PožadavkyAktivní účast na semináři; hospitace výuky žáků-cizinců s diskusí; plnění dílčích úkolů zadaných vedoucí semináře; zhotovení vlastní didaktické pomůcky a její prezentace na semináři; max. 1 absence. Po splnění všech požadavků bude zápočet zapsán do SiSu v konzultačních hodinách vyučující. Vypracování didaktické pomůcky do 24. 11. 2015.Sylabus a literaturaOkruhy:1. Pojmosloví, SERR a reprezentativní popisy češtiny jako cizího jazyka pro úrovně A1-B1- HRDLIČKA, M. Kapitoly o češtině jako cizím jazyku. I. Kap. Plzeň: ZČU v Plzni, 2010. S. 10-30. (nebo HRDLIČKA, M. Čeština - jazyk cizí. Praha 2002. (vybrané pasáže))- Společný evropský referenční rámec pro jazyky[online]. Dostupné z <http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/spolecny-evropsky-referencni-ramec-pro-jazyky>.- HÁDKOVÁ, M. - LÍNEK, J. - VLASÁKOVÁ, K. Čeština jako cizí jazyk - úroveň A1. Olomouc: KBFF UP v Olomouci, MŠMT, 2005. (nebo http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/referencni-urovne-pro-cestinu-jako-cizi-jazyk)- ČADSKÁ, M. et al. Čeština jako cizí jazyk - úroveň A2. Praha: ÚJOP UK, MŠMT 2004. (nebo http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/referencni-urovne-pro-cestinu-jako-cizi-jazyk)- ŠÁRA, M. et al. Prahová úroveň - Čeština jako cizí jazyk. Praha: ÚBS UK, KOLF FF, ÚJOP UK, Council of Europe Publishing, 2001. ISBN 92-871-4761-2.- HÁDKOVÁ, M. Dokumenty evropské jazykové politiky ve výuce češtiny pro děti-cizince? In Didaktické studie IV. Praha: PedF UK, 2008. S. 111-122.2. Nejčetnější menšiny a migranti v ČR - Ukrajinci, Vietnamci- ŠIŠKOVÁ, T. (ed.) Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. (vybrané pasáže - Ukrajinci, Vietnamci)- ČECHOVÁ, M. - ZIMOVÁ, L. Začleňování žáků jinojazyčného původu do výuky češtiny. ČJL, 1990-2000, roč. 50, s. 214-219.- KAMIŠ, K. Výuka češtiny a diglosie žáků v multilingvním prostředí České republiky. In Čeština - jazyk slovanský. Ostrava: Ostravská univerzita, 2001. S. 87-91.- ZÍKOVÁ, M. Nejčastější výslovnostní chyby v češtině mluvčích slovanských a asijských jazyků. In Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ) 2012. Praha: Akropolis, 2012. S.113-129.- HÁJKOVÁ, E. Žák s cizím mateřským jazykem v české škole. In Čeština - jazyk slovanský. Ostrava: Ostravská univerzita, 2001. S. 93-97.- Žáci s odlišným jazykem v českých školách. META. ISBN 978-80-254-9175-1. S. 7-71.3. + 4. Společná hospitace výuky žáků-cizinců s návaznou diskusí5. Učebnice pro cizince, metodika- ŠINDELÁŘOVÁ, J. - ŠKODOVÁ, S. Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2012. ISBN 807414559X, 9788074145599. (nebo http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/cestina-jako-cilovy-jazyk-i-a-ii)- GJUROVÁ, N. Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky - Metodika pro učitele. In Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ) 2011. Praha: Akropolis, 2011. S. 161-179.6. Prezentace didaktické pomůcky
Garant
doc. PhDr. Eva Hájková, CSc.
Vyučující
PhDr. Mgr. Zuzana Hajíčková