Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interpretace základních děl české literatury I (OB2304117)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB2304117 - Interpretace základních děl české literatury I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

¨Interpretace základní děl I. - akademický rok 2013/14 Náplň semináře prof. Mocné:O. Březina: Svítání na západěA. a V.Mrštíkové: MaryšaJ. Hašek: ŠvejkK. Čapek: Věc  MakropulosJ. Čapek: Stín kapradinyV. Nezval: EdisonK. Toman: MěsíceV. Vančura: Markéta LazarováJ. Durych: BlouděníJ. Čep:  Dvojí domov Náplň semináře prof. Kubíčka:Za vybranými texty jsou uvedeny úkoly pro všechny studenty:K. H. Mácha: Máj1) shromážděte příklady (z různých částí básně), které prokazují, že prostor básně je romantický2) vyberte si jediný verš z básně, který Vás něčím zaujal, a pokuste se zdůvodnit své rozhodnutíK. J. Erben: Kytice                1)pokuste se v Erbenových básních doložit nějaký pevný hodnotový systém                2) zamyslete se nad "zdrojem" tohoto hodnotového systémuJ. Neruda: Povídky Malostranské                1) jaké jsou vztahy mezi lidmi na Nerudově Malé Straně?2) doložte své pozorování na jednom jedinečném příkladuB. Němcová: Babička/ J. Hašek: Švejk (v tomto případě bude na základě diskuse v semináři vybrán jeden z textů, úkoly vyplynou z výběru)J. Arbes: Svatý Xaverius/Ukřižovaná (v tomto případě bude na základě diskuse v semináři vybrán jeden z textů)                               1) jaké rysy v textu by mohly určit Arbesovu prózu jako součást realistické literatury                               2) co se tomu naopak vzpírá? - uveďte konkrétní příkladyK. Čapek: Věc  Makropulos                               1) jaké rozdíly nacházíte mezi Čapkovou verzí a Janáčkovým zpracováním                               2) pokuste se určit význam těchto rozdílů pro celkové vyznění dílaJ. Čapek: Stín kapradiny1) zkuste poskytnout charakteristiku prostoru Čapkova příběhu a doložte ji výraznými textovými rysy2) zvolte si jednu pasáž z textu, která Vás něčím zaujala a pokuste se zdůvodnit své rozhodnutíV. Nezval: Edison                               1) vyberte si jediný verš z básně a zdůvodněte svůj výběrK. Toman: Měsíce                               1) vyberte si jediný verš z jedné básně a zdůvodněte svůj výběr2) jak se dějinný kontext odráží v Tomanově básni? Vyberte si jeden motiv, metaforu či verš, které ukazují na historickou situovanost básněV. Vančura: Markéta Lazarová1) vyberte si část textu, v němž se Vám zdá Vančurův jazyka jako "nejtypičtější podoba básníkova jazyka" a pokuste se určit funkci daného úryvku ve fikčním světě Vančurova vyprávěníJ. Durych: Bloudění                1) poskytněte charakteristiku Durychova Valdštejna a doložte jej citáty z textuJ. Čep:  4 povídky  - budou upřesněny1) vyberte jakoukoliv popisnou pasáž z kterékoliv Čepovy povídky a určete funkci/funkce popisu       

Garant

prof. PhDr. Dagmar Mocná, CSc.prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.

Vyučující

prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.prof. PhDr. Dagmar Mocná, CSc.