Předmět Interpretace základních děl české literatury I (OB2304117)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB2304117 - Interpretace základních děl české literatury I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
¨Interpretace základní děl I. - akademický rok 2013/14 Náplň semináře prof. Mocné:O. Březina: Svítání na západěA. a V.Mrštíkové: MaryšaJ. Hašek: ŠvejkK. Čapek: Věc MakropulosJ. Čapek: Stín kapradinyV. Nezval: EdisonK. Toman: MěsíceV. Vančura: Markéta LazarováJ. Durych: BlouděníJ. Čep: Dvojí domov Náplň semináře prof. Kubíčka:Za vybranými texty jsou uvedeny úkoly pro všechny studenty:K. H. Mácha: Máj1) shromážděte příklady (z různých částí básně), které prokazují, že prostor básně je romantický2) vyberte si jediný verš z básně, který Vás něčím zaujal, a pokuste se zdůvodnit své rozhodnutíK. J. Erben: Kytice 1)pokuste se v Erbenových básních doložit nějaký pevný hodnotový systém 2) zamyslete se nad "zdrojem" tohoto hodnotového systémuJ. Neruda: Povídky Malostranské 1) jaké jsou vztahy mezi lidmi na Nerudově Malé Straně?2) doložte své pozorování na jednom jedinečném příkladuB. Němcová: Babička/ J. Hašek: Švejk (v tomto případě bude na základě diskuse v semináři vybrán jeden z textů, úkoly vyplynou z výběru)J. Arbes: Svatý Xaverius/Ukřižovaná (v tomto případě bude na základě diskuse v semináři vybrán jeden z textů) 1) jaké rysy v textu by mohly určit Arbesovu prózu jako součást realistické literatury 2) co se tomu naopak vzpírá? - uveďte konkrétní příkladyK. Čapek: Věc Makropulos 1) jaké rozdíly nacházíte mezi Čapkovou verzí a Janáčkovým zpracováním 2) pokuste se určit význam těchto rozdílů pro celkové vyznění dílaJ. Čapek: Stín kapradiny1) zkuste poskytnout charakteristiku prostoru Čapkova příběhu a doložte ji výraznými textovými rysy2) zvolte si jednu pasáž z textu, která Vás něčím zaujala a pokuste se zdůvodnit své rozhodnutíV. Nezval: Edison 1) vyberte si jediný verš z básně a zdůvodněte svůj výběrK. Toman: Měsíce 1) vyberte si jediný verš z jedné básně a zdůvodněte svůj výběr2) jak se dějinný kontext odráží v Tomanově básni? Vyberte si jeden motiv, metaforu či verš, které ukazují na historickou situovanost básněV. Vančura: Markéta Lazarová1) vyberte si část textu, v němž se Vám zdá Vančurův jazyka jako "nejtypičtější podoba básníkova jazyka" a pokuste se určit funkci daného úryvku ve fikčním světě Vančurova vyprávěníJ. Durych: Bloudění 1) poskytněte charakteristiku Durychova Valdštejna a doložte jej citáty z textuJ. Čep: 4 povídky - budou upřesněny1) vyberte jakoukoliv popisnou pasáž z kterékoliv Čepovy povídky a určete funkci/funkce popisu
Garant
prof. PhDr. Dagmar Mocná, CSc.prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.
Vyučující
prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.prof. PhDr. Dagmar Mocná, CSc.