Předmět Artefiletická propedeutika I (OB2321026)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB2321026 - Artefiletická propedeutika I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cíle předmětu: získání základních znalostí z oblasti artefiletiky (metodických, teoretických, praktických), dovedností k vedení a přípravě artefileticky pojaté výuky
Sylabus
Sylabus:1. metodická (didaktická) stránka artefileticky pojaté výuky učební úloha (námět, technika, tvorba, reflexe, hodnocení) motivace, zadání, výrazová hra, reflektivní dialog, vzdělávací motiv kruh bezpečí, práce ve skupině, individuální práce mezipředmětové vazby, kompetence, výstupy (RVP)2. teoretická stránka artefileticky pojaté výuky obsah zážitku a přístup k němu prostřednictvím situace - koncept, prekoncept komunikace o zážitku, reflektivní dialog, personalizace a enkulturace - rozdíl artefiletiky a arteterapie artefiletika a umění - enkulturace, socializace umění3. praktická složka semináře vlastní tvorba a návštěvy galerií nebo muzeí výtvarného umění reflexe výtvarného zážitku reflektivní dialog ve skupině nad vlastními výtvarnými a didaktickými pracemi analýza poznatků z reflektivního dialogu za použití terminologie artefiletiky
Literatura
Povinná literatura:SLAVÍK, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha, Karolinum: 1997SLAVÍKOVÁ, V.; SLAVÍK, J.; HAZUKOVÁ, H.: Výtvarné čarování - artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2000.SLAVÍK, J. Artefiletika. In ROESELOVÁ, V. a kol.: Proudy ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000, s.50 - 52, 192 - 206.Další literatura:CAMPBELLOVÁ, J.: Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998. JEDLIČKA, R.; KOŤA, J.: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1998. VANĚK, J. Úvod do estetické zkušenosti. Praha : Vysoká škola ekonomická, Fakulta informatiky, 1997.
Požadavky
Požadavky k zápočtu (Z): Aktivní účast min. 70% (vzhledem k zážitkovému /výcvikovému/ charakteru semináře), vypracované úkoly zadávané během semestru v portfoliu, vypracovaná reflektivní bilance a didaktický úkol, absolvování závěrečného pohovoru
Garant
Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.