Předmět Terapeutické aspekty VV II (OB2321A34)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB2321A34 - Terapeutické aspekty VV II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z oblasti terapeutických, arteterapeutických a artefiletických metod a dovednostmi k přípravě a vedení artefileticky pojatých výchovně vzdělávacích aktivit.
Sylabus
1. metodická stránka artefileticky pojaté výuky (methodics of artephiletical lesson) - hlavní metodické pojmy a postupy, fáze výuky, vazba na kurikulum2. teoretická stránka artefileticky pojaté výuky (theory of artephiletical lesson) - obsah zážitku v edukativní situaci, koncept, prekoncept, komunikace, reflexivní dialog, personalizace a enkulturace, rozdíl artefiletiky a arteterapie, umění a artefiletika3. praktická složka semináře (practical part of the course) - vlastní tvorba a návštěvy galerií nebo muzeí výtvarného umění, reflexe výtvarného zážitkuklíčová slova: výtvarný zážitek, obsah, výraz, reflexe, prekoncept, koncept
Literatura
CAMPBELLOVÁ, J.: Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998.JEDLIČKA, R.; KOŤA, J.: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1998.SLAVÍK, J. Artefiletika. In ROESELOVÁ, V. a kol.: Proudy ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2000, s.50 - 52, 192 - 206.SLAVÍKOVÁ, V.; SLAVÍK, J.; HAZUKOVÁ, H.: Výtvarné čarování - artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2000.VANĚK, J. Úvod do estetické zkušenosti. Praha : Vysoká škola ekonomická, Fakulta informatiky, 1997.
Požadavky
Aktivní účast min. 70% (vzhledem k sebezkušenostnímu charakteru semináře),vypracované úkoly zadávané během semestru v portfoliu,vypracovaná reflektivní bilance a didaktický úkol,absolvování závěrečného pohovoru.
Garant
Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.