Předmět Hudební činnosti ve MŠ I (OB7308321)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB7308321 - Hudební činnosti ve MŠ I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je rozvoj hudebnosti studentů prostřednictvím instrumentálních a hudebně pohybových činností a zvládnutí metodiky řízení instrumentálních a hudebně pohybových aktivit především dětí předškolního věku.
Sylabus
Hudebně pohybová výchova bude obsahovat tyto aktivity:- práce s nejmenšími, rozvíjení hudebně sluchových schopností pohybovou průpravou, orientace v prostoru, chůze, pérování, běh, poskok, práce paží, taneční kroky, hra na tělo, rytmická cvičení při hře na tělo a bicí hudební nástroje Orffova instrumentáře, - pohybové vyjadřování taktů, rytmu, reakce na změny tempa a dynamiky, dovednost taktovat, citlivost pro hudební formu - frázování, dvoutaktí, periodu, postupné zapojování hudebního pohybu ke zpěvu písně, pohyby podle hudby, dramatizace písní, hry se zpěvy, dětské tance), - nácvik konkrétních tanců vhodných pro hudebně výchovnou práci v mateřských školách. Studenti budou umět zahrát na klavír improvizace nebo převzaté skladby do pochodu, do poklusu, do poskoku, ke krokovým pohybům, na změny tempa dynamiky. Budou umět zatancovat, zazpívat a zahrát na klavír tyto tance: Točíme kolečko, Jarní popěvek, Vláček, Na procházce, Myšky, Ovečky, Meluzína, Mráz, Taneček. Pro získání zápočtu vypracují čtyři modelové příklady hudebně pohybového projevu pro děti předškolního věku se zaměřením na: 1)hudební říkadlo, 2)umělou a 3)lidovou píseň, a 4)hudebně pohybovou hru včetně návrhu jejich metodického řízení a následné aplikace do jiných uměleckých a nebo mimouměleckých oblastí vzdělávání a výchovy.
Literatura
KURKOVÁ,L. Dětská tvořivost v hudbě a pohybu. Praha 1981.ZEZULA,J. - JANOVSKÁ,O. Hudební výchova v MŠ. str. 176 - 202.SEDLÁK,F. Didaktika Hv na 1. st. ZŠ. str. 200 - 204.MIŠURCOVÁ,V. Hry se zpěvemJENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, s.320, ISBN 80-903115-7-1.JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole-Hudební pohádka. Nová Paka: FTČ 1998, 2000,s. 56, ISBN 80-902808-1-1.JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole-Zobcová flétna. Nová Paka: FTČ 1999, s.56, ISBN 80-902662-0-7.KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál, 1999,s. 143, ISBN 80-7178-306-4.KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál 2000,s. 135, ISBN 80-7178-437-0.VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Supraphon 1987, s.164, ISBN 09/22 02-016-87.HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola, 1. díl. : Supraphon 1969,s. 99, ISBN 16/2 02-263-69.JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SPN 1989,s.181, ISBN 02/53 14-623-89.HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní amimoškolní. UK v Praze - Pedagogická fakulta Praha. ISSN 1210-3683.MÚZY V ŠKOLE Časopis pro hudební výchovu. FHV UMB, Banská Bystrica, ISSN1335- 1605.
Garant
Mgr. Milena Kmentová
Vyučující
Mgr. Milena Kmentová