Předmět Hudební činnosti v MŠ II (OB7308322)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB7308322 - Hudební činnosti v MŠ II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Obsahem celého semestru je zaměřen na opakování všech hudebních činností a jejich myšlenkové propojení s hudebně psychologickými a didaktickými znalostmi.
Sylabus
V rámci výuky se studenti prakticky seznámí s rozvíjením hudebně sluchových schopností pohybovou průpravou, orientací v prostoru (chůze, pérování, běh, poskok,práce paží, taneční kroky, hra na tělo, rytmická cvičení při hře na tělo a bicí hudební nástroje z Orffova hudebního instrumentáře, pohybové vyjadřování taktů, rytmu, reakce na změny tempa a dynamiky, dovednost taktovat, citlivost pro hudební formu - frázování, dvoutaktí, periodu, postupné zapojování hudebního pohybu ke zpěvu písně, pohyby podle hudby, dramatizace písní, hry se zpěvy, dětské tance).V letním semestru 3. Ročníku bude pozornost věnována také přípravě na klasifikovaný zápočet. Jeho součástí budou:a) pěvecká činnost (zpěv pěti lidových nebo umělých písní s vlastním klavírním doprovodem, včetně transpozice, připravené vokální nebo rytmické cvičení v transpozicích hrané na klavíru, didaktická interpretace s uplatněním instrumentální nebo hudebně pohybové činnosti a prezentace integrativních nápadů z mimouměleckých oblastí, včetně využití hudebně teoretických znalostí)b) instrumentální a hudebně pohybová činnost (klavírní hra 3 přednesových skladeb s metodikou, jak uplatnit zároveň orffovské hudební nástroje, hru na zobcovou sopránovou flétnu nebo pohyb, včetně využití hudebně teoretických znalostí)c) výsledky testu poslechových skladeb pro předškolní děti z kazety Hudební momentky (připravil vyučující).
Literatura
HERDEN, J. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5.ZEZULA,J.-JANOVSKÁ,O.:Hudební výchova v mateřské škole. Praha: SPN 1985, 2.vydání, s.280KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál 2000, 135 s., ISBN 80-7178-437-0.VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Supraphon, 1987, 164 s., ISBN 09/22 02-016-87.HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola, 1. díl. : Supraphon 1969, s.99 , č.16/2 02-263-69.VISKUPOVÁ,B. Hudebně pohybové hry. Praha: Ústřední škola - Česká obec sokolská 2002, 1. vydání, s.49.KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál 2000, s.135 , ISBN 80-7178-437-0.JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SPN 1989, s.181, ISBN 02/53 14-623-89.SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985,s. 311.Šimanovský Z., Tichá, A., Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál 1999, 80-7178-323-4.KODEJŠKA,M. Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha (kompendium) 2002.KODEJŠKA,M.. Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ. Praha: (kompendium) 2002.KODEJŠKA,M. Hudební momentky pro studium Učitelství pro MŠ. Praha (kompendium), 2002.MALÝM ZPĚVÁČKUM. Zpěvník pro MŠ. Praha: SPN 1986, s.255.VEREB,J.- VISKUPOVÁ,B.-KODEJŠKA,M. Hudební písničky pro naše dětičky.Praha: Rolino,s.r.o 2006, ISBN 80-901678-4-5.
Garant
Mgr. Milena Kmentová