Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hudební činnosti v MŠ pro spec. HV II (OB7308331)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB7308331 - Hudební činnosti v MŠ pro spec. HV II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Obsahem celého semestru je zaměřen na opakování všech hudebních činností a jejich myšlenkové propojení s hudebně psychologickými a didaktickými znalostmi.

Sylabus

V rámci výuky se studenti prakticky seznámí s rozvíjením hudebně sluchových schopností pohybovou průpravou,  orientací v prostoru (chůze, pérování, běh, poskok,práce paží, taneční kroky,  hra na  tělo, rytmická  cvičení při  hře na  tělo a  bicí hudební  nástroje z  Orffova hudebního  instrumentáře,  pohybové  vyjadřování taktů,  rytmu,  reakce  na  změny  tempa  a  dynamiky,  dovednost taktovat,  citlivost pro  hudební formu  - frázování,  dvoutaktí, periodu,  postupné zapojování  hudebního pohybu  ke zpěvu  písně, pohyby  podle  hudby,  dramatizace  písní,  hry  se zpěvy, dětské tance).V letním semestru 3. ročníku bude pozornost věnována také přípravě na klasifikovaný zápočet. Jeho součástí budou:a)      pěvecká činnost (zpěv pěti lidových nebo umělých písní s vlastním klavírním doprovodem, včetně transpozice, připravené vokální nebo rytmické cvičení v transpozicích hrané na klavíru, didaktická interpretace s uplatněním instrumentální nebo hudebně pohybové činnosti a prezentace integrativních nápadů z mimouměleckých oblastí, včetně využití hudebně teoretických znalostí)b)      instrumentální a hudebně pohybová činnost (klavírní hra 3 přednesových skladeb s metodikou, jak uplatnit zároveň orffovské hudební nástroje, hru na zobcovou sopránovou flétnu  nebo pohyb, včetně využití hudebně teoretických znalostí)c)      výsledky  testu poslechových skladeb pro předškolní děti z kazety Hudební momentky (připravil vyučující).

Literatura

HERDEN, J. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5.ZEZULA,J.-JANOVSKÁ,O.:Hudební výchova v mateřské škole. Praha: SPN 1985, 2.vydání,  s.280KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál  2000, 135 s., ISBN 80-7178-437-0.VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Supraphon, 1987, 164 s., ISBN  09/22  02-016-87.HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola, 1. díl. : Supraphon  1969, s.99 , č.16/2   02-263-69.VISKUPOVÁ,B. Hudebně pohybové hry.  Praha: Ústřední škola -  Česká obec sokolská 2002, 1. vydání, s.49.KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál  2000, s.135 , ISBN 80-7178-437-0.JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SPN 1989, s.181, ISBN  02/53  14-623-89.SEDLÁK, F.  Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985,s. 311.Šimanovský Z., Tichá, A., Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál 1999, 80-7178-323-4.KODEJŠKA,M. Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a  ZŠ. Praha (kompendium) 2002.KODEJŠKA,M.. Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ. Praha: (kompendium) 2002.KODEJŠKA,M. Hudební momentky pro studium Učitelství pro MŠ. Praha (kompendium), 2002. MALÝM ZPĚVÁČKUM. Zpěvník pro MŠ. Praha:  SPN 1986, s.255.VEREB,J.- VISKUPOVÁ,B.-KODEJŠKA,M. Hudební písničky pro naše dětičky.Praha: Rolino,s.r.o  2006, ISBN 80-901678-4-5.

Garant

Mgr. Magdaléna Štaffová