Předmět Rozvíjení matematické gramotnosti (OB7310212)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB7310212 - Rozvíjení matematické gramotnosti, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Koncepce předmatematické a matematické gramotnostiPojmotvorný proces se zaměřením na vybrané pojmy (přirozené číslo, vybraný geometrický útvar); od jednotlivých modelů k pochopení reprezentace a k abstrakci.Pojem kvantita (neurčitá/určitá).Grafický znak/matematický symbol a jeho role v písemné komunikaci.Metody řešení (třídění - úplné/redukované - využití, význam; strom třídění/řešení; ostré lineární uspořádání úplné/reukované - orientace v OLU souboru; přiřazování - 3 typy; porovnávání - přirozené, základní, poměřování, rozdílem, podílem; ....), Od pokusu - omylu k hledání systému - experimentování - práce s možností, start kombinatorického myšlení, míra prvděpodobnosti.KOntext a jeho význam pro nástup matematického myšlení.Zákady logického myšlení - od uvažování k usuzování, pravdivost - hledání, dokazování; meze zobecňování; rozdíl - domněnka/odhad a tvrzení.Role jayzka, úplná informace, přesnost vyjadřování a přesnost představ.Rozdíl mezi: tvar a geometrický útvar/diskuse k používanému "geometrický tvar".Celek a jeho části (relativita; kompozice/dekompozice).Transformace velikostní, polohové a další.Prvky topologie.Základy míry GÚ, podstata měření.Vývoj stavby. Čas jako čtvrtá dimenye.Prostorová/rovinná paměť dynamická/statická.Prostorová orientace dynamická/statická, slovní zásoba jaké nástroj k zvědomování.Prostorová představivost.
Literatura
Kaslová, M. Předmatematické činnosti. RAABE : Praha, 2010.Opava Matematika kolem nás. Albatros : Praha.časopis Pastelka /moje pastelka od 1991 - 2005Těšíme se do školy. Albatros : Praha (pozn. nikoli Kladno)5x FilipPetr a Hanka jdou do školyKaslová, M. Číslo I, II, RAABEKaslová, M. Třídění I, II, RAABEKaslová, M. Uspořádání I, II, RAABEKaslová, M. Problémové dítě a číslo RAABEKaslová, M. Čislo nejen v matematice RAABEKaslová, M. Vyjadřování kvantity u dětí 5-7 letých In MATEMATICA 3, UJOP: Olomouc 2009Kaslová, M. Prvky kombinatoriky na 1.st. ZŠKaslová, M. a kol. Sbírka úloh pro 2. a 3.r. ZŠ SPN: Praha (kapitoly: Porovnávání, Slovní úlohy)Pracovní listy na místěUčebnice matematiky pro 1. ročník
Požadavky
80 % prezence100 % domácí přípravazápočtový test minimum na 80 % bodů (základy logiky, role čísla, rozlišení metod řešení v konkrétních činnostech)zvládnutí základů matematiky, na kterých staví příprava na školní matematikuzvládnutí zásobníku aktivit, v rámci kterých je dítě pro danou oblast (viz výše) postupně rozvíjeno Po splnění těchto podmínek se lze přihlásit ke ZK: otázky se vztahují k jednotlivým tématům viz obsah kurzu. U ZK student u daných otázek prokláže pochopení problematiky.
Garant
PhDr. Michaela Kaslová
Vyučující
PhDr. Michaela Kaslová