Předmět Výtvarný projev a výchova 1 (OB9321002)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB9321002 - Výtvarný projev a výchova 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cíle předmětu:Poznání a pochopení zákonitostí vzniku a vývoje dětského výtvarného projevu, jeho stádií, charakteristických rysů a jejich příčin a významu dětského výtvarného projevu pro zdravý rozvoj dítěte.
Sylabus
Klíčová slova:Výtvarný projev, kresba, malba, modelování, ontogeneze, fylogeneze. Stádia, charakteristické rysy, typologie. sylabus: Výtvarný projev ve fylogenezi a ontogenezi. Vnik a vývoj výtvarného projevu, jeho charakteristické rysy a jejich příčiny. Stadia vývoje výtvarného projevu dítěte a dospívajícího.Výchovné a vzdělávací aspekty předmětu, rozvoj rozumových, citových a morálních dispozic dítěte.Výtvarná, psychologická a umělecká typologie.Překlenutí tzv. krize výtvarného projevu v období mezi dětstvím a dospíváním - výtvarná výchova, setkávání se skutečností, objevování a poznávání výtvarného řádu. Osobnostní, individuální a kulturní kontexty.
Literatura
BABYRÁDOVÁ, H.: Symbol v dětském výtvarném projevu. MU, Brno 1999.HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Praha - Ped F, 2005.READ, H. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967. ROESELOVÁ, V. Didaktika výtvarné výchovy V, nejen pro ZUŠ. Praha : UK Praha Ped F, 2001. ROESELOVÁ, V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2004. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy I. Zkušenost, dialog a koncept. Ped F UK Praha 1993.UŽDIL, J.: Výtvarný projev a výchova. SPN, Praha 1976.
Požadavky
Požadavky ke kontrole - klasifikovaný zápočet:Prezentace a reflexe poznatků ze studijní literatury, analýza a hodnocení dětských výtvarných prací v určených termínech.