Předmět Výtvarný projev a výchova 2 (OB9321A09)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB9321A09 - Výtvarný projev a výchova 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cíle předmětu:Seznámení s vývojovými proměna názorů na dětský výtvarný projev. Poznání s možností rozvíjení a kultivace dětského výtvarného projevu. Znalost zásad hodnocení a klasifikace dětského výtvarného projevu.
Sylabus
Klíčová slova:Dětský výtvarný projev, hodnota, hodnocení, klasifikace, diagnostika; proudy, tendence, pedagogický konstruktivismus. sylabus:Výtvarný projev jako zájmová činnost, jako forma vyjádření a komunikace. Kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících.Možnosti a meze klasifikace a diagnostiky výtvarného projevu dětí, dospívajících a dospělých.Vývoj zájmové výtvarné činnosti ve 20. a na počátku 21. století.Formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost) v proměnách významných názorových proudů.Konstruktivní metody a jejich současná aplikace.Směry výtvarné výchovy - názorové proudy a tendence a jejich reflexe a rozpracování v praxi.
Literatura
FULKOVÁ, M. Diskurs umění a vzdělávání. Praha, H+H, 2008.FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Muzejní a galerijní edukace. Vlastní cestou k umění. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2012 Praha: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2012. ISBN 978-80-7290-535-5 (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta) ISBN 978-80-7101-111-8 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze)FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V., KITZBERGEROVÁ, L.: Muzejní a galerijní edukace 2. Učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN 978-80-729-700-7. (UK v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze)HAZUKOVÁ, Helena; SLAVÍK, Jan, aj. Problémy utváření funkčního slovníku učitele ve výtvarné výchově. [Problems of Creating an Art Education Teachers´s Functional Vocabulary]. In Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2005, s. 304-326. ISBN 80-7290-199-0. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy II. SPN UK, Praha 1982 ROESELOVÁ, V. : Didaktika výtvarné výchovy V, nejen pro ZUŠ. Praha : Pedagogická fakulta, 2001. ROESELOVÁ, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Praha : SARAH, 2001. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. Praha, UK Ped F 1994 UŽDIL, J.: Mezi uměním a výchovou. Praha : SPN, 1988.
Požadavky
Požadavky ke kontrole: Klasifikovaný zápočet:Kritická reflexe vývojových proudů, koncepcí a tendencí v oblasti rozvíjení dětského výtvarného projevu. Prezentace poznatků teoretického studia a jejich praktická reflexe v určených termínech.
Garant
PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.