Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář Bakalářské práce 1 (OB9321A42)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB9321A42 - Seminář Bakalářské práce 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cíl výuky: Vytvořit předpoklady pro poučenou aplikaci získaných poznatků o metodách pedagogického výzkumu a jejich využití :a) návrh výzkumné sondy (na úrovni bakalářského studia VV)b) vedení výzkumných protokolůc) analýza dokumentů výzkumu d) psaní výzkumné zprávy

Sylabus

Sylabus: Úvod do kvalitativního výzkumu ve VV, kontext reflexivní praxe (D. Schön). Reflexivní kompetence učitele VV. Gitlinova horizontální evaluace, primární a sekundární kódování, validita pojmu. Principy tvorby edukačního modelu a jeho interpretace podle postulátů grounded theory (Strauss-Corbinová). Struktura případové studie. Prezentace psané kritické reflexe modelu edukace, založené na analýze vzorku komunikace a jiných záznamů z terénu.Klíčová slova: Akční výzkum, kvalitativní výzkum, deskripce, interpretace, výzkumný problém, hypotéza, vědecká pravda a etika, výstupy, prezentace.

Literatura

DISMAN,M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum 1993FULKOVÁ, M. (2008): Diskurs umění a vzdělávání, Chapter Research methods in Art GAVORA,J. Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty učitelství a výzkumné pracovníky. Brno: PAIDO 1996HENDL,J. Kvalitativní výzkum. základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005 MASON, R.: Art Teachers and Action Research. Educational Action Research 13 (4), 2007, pp. 563-579. Czech version: Výtvarní pedagogové a akční výzkum. Transl. Marie Fulková. www.vuppraha.cz MOURA, A.: Art Education as Social Intervention. International Journal of Education through Art. 4 (1), pp. 29 - 43. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum 1998PRŮCHA,J. Pedagogický výzkum (Uvedení do teorie a praxe). Praha : UK 1995SILVERMAN, D. Jako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava: Pegas 2005 Education. Praha: H+H. SLAVÍK, J.: Mezi osobitostí a normou. In SLAVÍK, J.(ed.): Obory ve škole. Metaanalýza empirických poznatků oborových didaktik. Studia pedagogica 26. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005. SLAVÍK, J.: Pojem ?koncept" v autonomním pojetí výchovy. Pedagogika, 1995, XLV, 4, s. 328 - 338.Slavík, J.; Fulková, M. Výzkum a teorie edukačního procesu - slepá skvrna výtvarné výchovy? In Horáček, R.; Zálešák, J. (ed) Veřejnost a kouzlo vizuality. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2008, s. 97-109. ISBN 978-80-210-4722-8

Požadavky

Požadavky k zápočtu: Psaný test terminologie. Vedení reflexivních záznamů, portfolia vizuálních materiálů, primárních dokumentů výzkumu, odevzdání dílčích studií (kazuistik) a aplikace základních kroků (pojmů) akčního výzkumu. 80% účasti na seminářích.

Garant

Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D.